تدوین نقشه راه تجاری میان ایران و ترکیه با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ماکو

نشست میز ملی ترکیه به منظور تدوین نقشه راه تجاری میان دو کشور با هدف ۵ برابر نمودن مبادلات اقتصادی و تجاری میان دو کشور طی ۴ سال آینده با استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد ماکو در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه در آینده نزدیک به منظور توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور برای تدوین نقشه راه تجاری میان دو کشور با هدف ۵ برابر نمودن مبادلات اقتصادی و تجاری میان دو کشور طی ۴ سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین ایجاد سازوکاری برای تولید و صادرات مشترک بین ایران و ترکیه به کشورهای ثالث و نیز پیگیری های لازم جهت احیاء بازارچه مرزی ساری سو از دیگر موضوعات این جلسه بود.

مساعدت لازم برای ایجاد امکان بهره مندی تولیدکنندگان ایرانی از گواهی‌های بین‌المللی استاندارد و کیفیت محصول از طریق خدمات شرکت‌های مستقر در ترکیه توسط طرف ترک ایجاد ساز و کار داوری و حل و فصل اختلافات تجاری شرکت‌ها و بازرگانان دو کشور با مشارکت اتاق‌های بازرگانی دو کشور از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

مذاکره و انعقاد تفاهم‌نامه میان انجمن صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران و اتحادیه پیمانکاران ترک تهیه نقشه راه برای توسعه همکاری های دو کشور در حوزه خدمات فنی و مهندسی و همکاری مشترک در خصوص انتقال تکنولوژی و تولید ماشین آلات حفاری معدن در ایران از دیگر مواردی بود که در نشست میز ملی ترکیه مطرح شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11589

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: