راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی دهخدا در منطقه آزاد اروند

رییس دانشگاه تهران در مراسم امضای تفاهم نامه و احداث پردیس بین المللی علم و فناوری در منطقه آزاد اروند، گفت: ایجاد و راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی دهخدا (دانشگاه تهران) با توجه به پیش نیاز زبان فارسی برای دانشجویان خارجی با رویکرد بین المللی و اولویت کشور همسایه عراق، انجام خواهد گرفت.

 سید محمد مقیمی هدف از ایجاد پردیس علم و فناوری را در راستای شعار دانشگاه تهران؛ دانشگاه کارآفرین و مسئولیت پذیر دانست؛ که بخشی از این شعار در ساختار پردیس علم و فناوری محقق خواهد شد و افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جهت شکل گیری شرکت های دانش بنیان و واحدهای فن آور در منطقه آزاد اروند خواهد بود که پشتیبان و حامی آن، دانش استاید دانشگاه است.

مقیمی، دانشگاه تهران را دانشگاهی تمدن سازعنوان کرد و افزود: برای تحقق این مهم ارتباط صنعت و جامعه نیز در راستای محرومیت زدایی به عنوان یک اصل در حال اجرا است.

وی، آموزش زبان فارسی را بعنوان پیش نیاز برای دانشجویان بین المللی مهم ارزیابی کرد و گفت: ایجاد و راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی دهخدا (دانشگاه تهران) با توجه به پیش نیاز زبان فارسی برای دانشجویان خارجی با رویکرد بین المللی و اولویت کشورهمسایه عراق، خواهد بود.

رئیس دانشگاه تهران افزود: تلاش داریم در یک بازه زمانی چهار ساله واحدهای فن آور و دانش بنیان دانشگاه تهران را از ۱۹۰ واحد، به ۲ هزار واحد افزایش دهیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12634

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: