بازی قدیمی با قیمت بلیط هواپیما در کیش:

گردشگران در تله مسئولین فرودگاه کیش / قیمت بلیت برگشت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومن

این روزها بازار فروش بلیت هواپیما در سراسر کشور نابسامان است ، سازمان هواپیمایی کشوری با افزایش قیمت بلیت هواپیما موافقت می کند اما این تصمیم منتظر تصویب ستاد تنظیم بازار است.

شرکت‌های هواپیمایی تیرماه ۱۴۰۰، به افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی اقدام کردند، هرچند همان زمان اعلام شد که این اقدام غیرقانونی است و درنهایت آبان‌ماه، قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به آنچه که ایرلاین‌ها از ابتدای تیر ماه افزایش داده بودند، حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد تا از اول آذر ۱۴۰۰، نرخ‌های جدید اعمال شود و از آن پس تا کنون، مصوبه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده است.

محمد محمدی بخش می گوید شرکت های هواپیمایی افزایش ۱۰۰ درصدی را مطرح کرده اند ولی نظر سازمان هواپیمایی کشوری افزایش به این میزان نیست اگر چه لازم است اما فعلا شرکت های هواپیمایی ملزم به اخد قیمت های قدیمی هستند.

با وجود تمامی این قوانین اداره کل هواپیمایی کیش از دیر باز از هیچ کدام از این قوانین تبعیت ننموده است و همیشه با یک بازی قدیمی مسافران را در تله ای عجیب گیر می اندازند .

تصور کنید یک گردشگر هستید و می خواهید با خانواده چهار نفره خود به جزیره کیش نگین خلیج فارس سفر کنید ، بلیت ها را چک می کنید ، قیمت بلیت های رفت گاهی از ۵۰۰ هزار تومان شروع می شود ولی در هنگام برگشت به یقین نقره داغ می شوید به هر سایتی که سر میزنید به رنگ قرمز درج شده ظرفیت تکمیل، اما آیا ظرفیت واقعا تکمیل است؟

 قیمت بلیط رفت از تهران به کیش

خیر ! آیا راه دیگری برای بازگشت به تهران وجود دارد ، بله وجود دارد یا باید به خرید بلیط از بازار سیاه تن بدهید و بلیط ها را به قیمت ۴ تا ۵ میلیون تومان از بعضی از آژانس های هواپیمایی تهیه کنید ، یا خوش شانس باشید و پای سایت های فروش بلیط بنشینید و دائما رفرش کنید بلکه بلیط با قیمت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومن تهیه کنید. البته راه سوم هم وجود دارد اما با اعمال شاقه ، رفتن به بندر جاسک ، بندر عباس و سپس رفتن به تهران که حتی شنیدنش گردشگر را خسته می کند.

 

قیمت بلیط برگشت از کیش

شاید خیلی از گردشگر ها در سفر به کیش دچار این بازی قدیمی شده باشند ، اما این موضوع صرفا به دلیل انحصار بوجود آمده است و مسافر ناچار به سفر با هواپیماست ، چیزی شبیه بازار خودرو که تولید کنندگان به خوبی در بازار جولان می دهند.

به این موضوع اگر از هر زاویه ای نگاه کنید غیر شرعی و غیر قانونی است و شمارا توجه میدهیم به آیه ۱۷۷ سوره بقره که می فرماید ،” نیکوکاری آن نیست که روی به جانب مشرق یا مغرب کنید (چه این چیز بی‌اثری است) لیکن نیکوکاری آن است که کسی به خدای عالم و روز قیامت و فرشتگان و کتاب آسمانی و پیغمبران ایمان آرد و دارایی خود را در راه دوستی خدا به خویشان و یتیمان و فقیران و در راه ماندگان و گدایان بدهد و در آزاد کردن بندگان صرف کند، و نماز به پا دارد و زکات مال (به مستحق) بدهد، و نیز نیکوکار آنانند که با هر که عهد بسته‌اند به موقع خود وفا کنند و در حال تنگدستی و سختی و هنگام کارزار صبور و شکیبا باشند. (کسانی که بدین اوصاف آراسته‌اند) آنها به حقیقت راستگویان و آنها به حقیقت پرهیزکارانند. ” اما نکته اینجاست که این بندگان خدا «ابن السبیل، در راه مانده» نیستند و شما با این کار آنها را در راه مانده می کنید.

در پایان امیدواریم در دولت مردمی سیزدهم مدیران تمام تلاش خودرا نموده تا کام گردشگران و کیش وندان تلخ نگردد.

 

 

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10409

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: