راه‌اندازی سامانه شفافیت سازمان منطقه آزاد اروند

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند، راه‌اندازی سامانه شفافیت این سازمان را گامی بزرگ و مؤثر در مسیر شفافیت اداری و مالی برشمرد.

 عبدالرضا ارسطو، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند جهت دستیابی به اهداف قانونی خود اقدامات بسیار زیادی در راستای توسعه، عمران و آبادانی شهرهای آبادان و خرمشهر انجام داده است که بدون شک می‌توان این نهاد را به‌عنوان یکی از اثرگذارترین دستگاه‌های اجرایی کشور که نقش بی‌بدیلی در محرومیت‌‌زدایی و رشد منطقه داشته است، قلمداد کرد.

ارسطو با بیان اینکه اگر پروژه‌های عمرانی و زیرساختی این سازمان در منطقه اروند اجرایی نمی‌شد، مسلماً حجم محرومیت‌ها و مظلومیت‌ها در این خطه شهید پرور تحمل ناپذیر بود، گفت: در این دوره از مدیریت سازمان تلاش و توجه بسیاری در حیطه عمران شهری صورت گرفت که امید می‌رود اثرات سازنده و تحول‌آفرین آن طی ماه‌ها و سال‌های آتی نمود یابد.

وی، تصریح کرد: بی‌شک شفافیت در عملکرد و انضباط قانونی و مالی نقش مؤثری در عملکرد این سازمان خواهد داشت و امکان نظارت عمومی را فراهم می‌آورد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به این موضوع که شفافیت در عملکرد و انتشار اطلاعات عملکردی سازمان‌های دولتی از تأکیدات اساسی دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی می‌باشد که سازمان منطقه آزاد در اولویت‌های کاری خود قرار داده است، افزود: اعتقاد سازمان منطقه آزاد اروند بر آن است که با قراردادن اطلاعات مالی و قراردادی در دسترس عموم، حقوق شهروندی مردم تحقق یابد و امکان نظارت عمومی بر سازمان فراهم می‌شود.

ارسطو، شفافیت در اطلاعات قراردادهای عمرانی را اقدامی در راستای آگاهی‌بخشی به شهروندان برشمرد و ادامه داد: در راستای محرومیت‌زدایی منطقه آزاد اروند، مردم می‌توانند با امر به معروف و نهی از منکر به بهبود عملکرد سازمان کمک شایان توجهی کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه منابع سازمان متعلق به عموم مردم آبادان و خرمشهر است، حق آنهاست که از عملکرد این سازمان اطلاع کافی داشته باشند. بر همین اساس و با تأکید مدیرعامل محترم سازمان جناب آقای مهندس زارعی، بناست تا به معنای واقعی این سازمان تبدیل به یک اتاق شفاف و شیشه‌ای شود. آمار و اطلاعات سازمان قابل استفاده برای کلیه پژوهشگران و محققان است و امکان مشارکت و نقش‌آفرینی مؤثر قشر فرهیخته و تحصیل کرده منطقه را در مدیریت سازمان را فراهم می‌نماید.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، در گام نخست آمار و اطلاعات فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در سامانه شفافیت سازمان منطقه آزاد اروند بارگذاری شد و در گام بعدی نیز برای اولین بار در طول سال‌های فعالیت این سازمان، اطلاعات کلیه قراردادهای سازمان در حوزه عمرانی، فرهنگی، صنعتی و نیروی انسانی از سال ۱۳۸۴ تا پایان سال ۱۴۰۱ در سامانه شفافیت به آدرس https://arvandfreezone.com/shafaf/ منتشر و در دسترس همگان قرار گرفت.

ارسطو، تصریح کرد: امید است طی هفته‌های آتی با همت همکاران سازمان در مدیریت آمار و کنترل پروژه و مدیریت زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای شفافیت بیشتر آمار و اطلاعات و داده‌های مرتبط با کلیه مصوبات هیئت مدیره سازمان، گزارش عملکرد سازمان، گزارش درآمدها، صورت‌های مالی و گزارش بازرس قانونی، واگذاری اراضی و املاک، قراردادهای سرمایه‌گذاری و مشارکتی، نیروی انسانی و … منتشر و در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

وی در پایان از همکاری مؤثر نهادهای نظارتی خوزستان به ویژه سازمان بازرسی و اداره کل دیوان محاسبات استان که در پیشگیری و هم‌افزایی و بهبود عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند نقش کم نظیری دارند، تشکر و قدردانی کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12132

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: