سازمان منطقه آزاد اروند تسهیل‌گر بخش خصوصی در حوزه گردشگری خواهد بود

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: سازمان منطقه آزاد اروند حمایت‌گر و تسهیل‌گر بخش‌خصوصی خواهد بود و تلاش دارد موانع و زیرساخت‌ها را مرتفع نماید.

امیرهوشنگ بابا مرادی در اولین نشست هم اندیشی کارگروه تأسیسات گردشگری و هتل ها که در راستای تشکیل شورای راهبردی گردشگری و با حضور مدیران هتل ها و مراکز اقامتی برگزار شد، اظهار داشت: پرداختن به مبحث زیرساخت و هتل ها به دلیل اهمیت این بخش، بعنوان اولین موضوع تخصصی کارگروه شورای راهبردی گردشگری در نظر گرفته شد.

بابا مرادی تشکیل شورای راهبردی گردشگری را ماحصل آسیب شناسی طی یک بازه زمانی دانست و افزود: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نگاه ویژه و اعتقاد فراوانی به حوزه گردشگری دارد و معتقد است این سازمان حمایت گر و تسهیل گر بخش خصوصی خواهد بود و تلاش دارد موانع را مرتفع نماید.

وی این نشست را فتح باب توسعه زیرساخت های گردشگری منطقه معرفی کرد و گفت: انتظار می رود با تشکیل این شورا شاهد تحولات بزرگ و اساسی در حوزه گردشگری باشیم و همه دستگاه های متولی با هم افزایی در کناریکدیگر قرار گیرند تا از موازی کاری های احتمالی جلوگیری شود.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند با ابراز امیدواری از اینکه بتوان در این کارگروه ها یک هدف گذاری مشخص پایه ریزی شود، اذعان داشت: جلسات باید به صورت مستمر برگزار، موضوعات و انتظارات پایش و مصوبات هر جلسه در نشست بعدی پیگیری شود تا به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم .

بابا مرادی با تأکید براینکه کشور ایران زیرساخت های گردشگری فراوانی برای جذب گردشگران خارجی دارد، اظهار داشت: متأسفانه با توجه به قابلیت های زیادی که درسطح منطقه وجود دارد سهمی از حضور گردشگران خارجی به آبادان و خرمشهر نمی رسد، چرا که در حوزه سکونت، پروازهای فرودگاه بین المللی آبادان و نحوه پذیرایی و میزبانی مشکلات اساسی وجود دارد که می بایست در خصوص آنها تدابیر قاطعی اتخاذ شود.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: برای رشد و توسعه اقتصادی و ارز آوری به منطقه، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری برنامه ای تدوین کرده تا با اغنای لیدرهای اصلی و اثرگذار برخی کشورهای خارجی بتوانیم در ۶ ماهه دوم سال بالغ بر هزار نفر گردشگر خارجی را به سمت استان خوزستان و مجموعه های متمرکز در منطقه آزاد اروند، هدایت کنیم.

بر اساس این گزارش و در ادامه این نشست تخصصی، مدیران هتل ها به ارائه مسائل و چالش های مهم و بعضا زیرساختی و آموزشی نظیربازسازی هتل های فرسوده، احیای فاضلاب، استاندارد سازی، نظافت و زیباسازی محیط پیرامونی اقامتگاه ها، آموزش های تخصصی به کارکنان تأسیسات گردشگری و دیگر موضوعات مرتبط پرداختند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12404

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: