به منظور ارتقای سطح علمی و افزایش رشته های تخصصی اقتصاد دریامحور؛

تفاهم نامه راه اندازی پردیس بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در قشم امضاء شد

تفاهم نامه راه اندازی پردیس بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در قشم با حضور افشار فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و محمودرضا آقامیری سرپرست دانشگاه شهید بهشتی امضاء شد.

افشار فتح الهی در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: تعمیق و گسترش روابط با دانشگاه های مطرح و تراز اول به منظور ارتقای سطح علمی و افزایش رشته های تخصصی به ویژه در حوزه اقتصاد دریامحور انجام می شود.
فتح الهی ادامه داد: قشم برای دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه به زیرساخت های علمی متناسب با شرایط جزیره نیاز دارد و فراهم ساختن بسترهای علمی و تکنولوژی را در کنار فراهم ساختن زیرساخت های فیزیکی و مالی دنبال می کنیم.
وی اضافه کرد: ترویج الگوهای توسعه دانش و دانایی محور با تکیه بر نیروی انسانی متخصص، بومی و پژوهشگر و پرورش ایده ها و خلاقیت ها از جمله اهدافی است که با امضای این تفاهم نامه محقق خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای اینده قشم در حوزه نفتف گاز و پتروشیمی، شیلات، گردشگری و صنعت حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان و راه اندازی پردیس های بین الملل دانشگاه های بزرگ نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی و فراهم ساختن تکنولوژی مورد نیاز بازی خواهد کرد.
سرپرست دانشگاه شهید بهشتی نیز در بخشی دیگر از این آیین گفت: قشم ظرفیت خوبی تبدیل شدن به دهکده دانشگاهی بین المللی دارد و از رویکرد سازمان منطقه ازاد برای ارتقای علمی جزیره استقبال می کنیم.
محمودرضا آقامیری ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه و راه اندازی پردیس بین المللی شرایط پذیرش دانشجو از سال تحصیلی آینده در رشته های متناسب با زیست بوم منطقه فراهم می شود.
بنابراین گزارش، اجرای برنامه های تحقیقاتی و مشاوره ای و جذب دانشجویان ایرانی و غیرایرانی، تشکیل موسسات پژوهشی و آموزشی، شرکت هیا دانش بنیان و اشتغالزا و پارک های علم و فناوری از دیگر اهدافی است که در پی راه اندازی پردیس بین المللی دانشگاهی دنبال می شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=9872

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: