مختار گرشاسبی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این جلسه مقرر گردید که بندر کاوه با توجه به ظرفیت های موجود از جمله عمق ۲۱ متری آبخور اسکله، استقرار اپراتور، تجهیزات و امکانات تخلیه و بارگیری کانتینری به عنوان تکمیل کننده بندر شهید رجایی در حوزه هاب دپوی کالای وارداتی مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور و منطقه آزاد قرار گیرد.
گرشاسبی ادامه داد: مطابق مذاکرات صورت گرفته و برنامه ریزی انجام شده، قرار است در فاز اول ورود کشتیهای تا ۱۰۰۰ کانتینر در این بندر پهلوگیری داده شوند و پس از تکمیل و توسعه امکانات تخلیه و بارگیری در بندر کاوه قشم از کشتی های ۵ الی ۱۰ هزار کانتینری در این بندر استفاده گردد.
وی افزود: بر این اساس کلیه شرکتهای واردکننده مواد اولیه تولیدی و شرکت های صادرکننده کالا در کشور می توانند کالاهای خود را مستقیم از چین و دبی و هند وارد بندر کاوه قشم نمایند و از مزیت ها و مشوقهای منطقه آزاد در کاهش هزینه ترخیص و معافیتهای انبارداری و سایر مزیتها بهرهمند شوند.
گفتنی است، این جلسه هماهنگی و کارشناسی با حضور مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم و مدیر اپراتور بندر کاوه (شرکت سی دلف) با مسئولان شرکت کشتیرانی ج.ا.ا در دفتر کشتیرانی در تهران برگزار شد.