مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

رایزنی برای راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی از چین و دوبی به قشم

در جلسه ای با حضور مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم و مسئولان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پیرامون راه اندازی خط دریایی حمل کالای مستقیم از چین و دوبی به بندر کاوه قشم مذاکره شد.

 مختار گرشاسبی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این جلسه مقرر گردید که بندر کاوه با توجه به ظرفیت های موجود از جمله عمق ۲۱ متری آبخور اسکله، استقرار اپراتور، تجهیزات و امکانات تخلیه و بارگیری کانتینری به عنوان تکمیل کننده بندر شهید رجایی در حوزه هاب دپوی کالای وارداتی مواد اولیه واحد‌های تولیدی کشور و منطقه آزاد قرار گیرد.

گرشاسبی ادامه داد: مطابق مذاکرات صورت گرفته و برنامه ریزی انجام شده، قرار است در فاز اول ورود کشتی‌های تا ۱۰۰۰ کانتینر در این بندر پهلوگیری داده شوند و پس از تکمیل و توسعه امکانات تخلیه و بارگیری در بندر کاوه قشم از کشتی های ۵ الی ۱۰ هزار کانتینری در این بندر استفاده گردد.

وی افزود: بر این اساس کلیه شرکت‌های واردکننده مواد اولیه تولیدی و شرکت های صادرکننده کالا در کشور می توانند کالاهای خود را مستقیم از چین و دبی و هند وارد بندر کاوه قشم نمایند و از مزیت ها و مشوق‌های منطقه آزاد در کاهش هزینه ترخیص و معافیت‌های انبارداری و سایر مزیت‌ها بهره‌مند شوند.

گفتنی است، این جلسه هماهنگی و کارشناسی با حضور مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم و مدیر اپراتور بندر کاوه (شرکت سی دلف) با مسئولان شرکت کشتیرانی ج.ا.ا در دفتر کشتیرانی در تهران برگزار شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11380

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: