بازار بی رمق مراکز تفریحی کیش

وضعیت مراکز گردشگری و تفریحی کیش نیز کساد است. دلیل این امر مشخص است؛ نبود توریست به میزان کافی.

رضا مجد، مدرس غواصی و مدیر کلوپ تفریحات دریایی به «ایلنا» گفت: وضعیت کلوپ‌های تفریحات دریایی بستگی مستقیم با ورود مسافر دارد. بیشتر گردشگران تفریحات دریایی را در برنامه سفر خود می‌گنجانند. ممکن است به مراکز خرید نروند اما دریا و ورزش‌های دریایی قطعا در برنامه گردشگران قرار دارد.

او افزود: چندماهی است که شرایط کاری بسیار دشوار است. با این شرایط به زودی کارمان به ورشکستگی کشیده می‌شود. مشکلات مالی فراوان است، حتی کرایه‌هایی که به سازمان منطقه آزاد کیش پرداخت می‌کنیم را نیز نمی‌توانیم تامین کنیم. زمین کلوپ متعلق به سازمان منطقه آزاد است و ما باید کرایه بهای آن‌را پرداخت کنیم.

مجد گفت: بالارفتن هزینه‌های فعالیت مانند وسایل غواصی و قایق نیز بر مشکلات افزوده است. لوازم غواصی و قایق و تجهیزات تفریحات دریایی را باید به دلار و درهم خریداری کنیم. اما اکنون مسافر نیست و کسب و کارمان در رکود کامل است.

او افزود: تمامی کسب و کارهای تفریحی، ورزشی و گردشگری شرایطی مشابه دارند. چندسال است که شرایط گردشگری نابسامان است. دوسال به دلیل کرونا گردشگری در رکود بود، سال گذشته به دلیل زلزله توریست به کیش سفر نکرد و امسال نیز چند عامل موجب شده گردشگری در رکود قرار بگیرد.

مجد گفت: ۵ سال است تلاش می‌کنیم هزینه‌های کسب و کار خود را تامین کنیم. امسال شرایط از هرسالی بدتر است. پروازها بسیار کم است و بلیط پروازهم به سختی فروخته می‌شود.

او راهکار را در ایجاد مشوق‌هایی برای جذب توریست اعلام کرد و گفت: در مناسبت‌های خاصی باید جشنواره و نمایشگاه‌های تفریحی برگزار کنند. مسابقات ورزشی باید برگزار شود باید ایونت‌های برگزار شود که مردم را تشویق کند به کیش سفر کنند.

مجد گفت: اکنون هزینه سفر به کیش ارزان است. هرنفر با هزینه ۶ میلیون تومان می‌تواند به کیش سفر کند. فصل تابستان لوسیزن (فصل کم سفر) است و مردم همواره سفرهای خود را به این فصل موکول می‌کنند، به ویژه آن دسته‌ای که دانش آموز دارند. این که چرا مردم با تور سفر نمی‌کنند و اصرار دارند انفرادی سفر کنند مشخص نیست اما نبود بلیط پرواز به کیش در حال حاضر دردسرآفرین شده است.

او افزود: یکی از دلایل کاهش سفرها به کیش، جایگزین شدن سفر به کشورهای همسایه به جای مقاصد داخلی است. مردم بیشتر تمایل دارند به ترکیه و گرجستان سفر کنند تا کیش و قشم.

مجد گفت: برای جذب توریست و توسعه کسب و کارمان تبلیغات نیز داشته ایم اما سیستم به گونه‌ای است که مردم از طریق آژانس‌های گردشگری وارد کلوپ‌های تفریحی می‌شوند نه به صورت انفرادی و شخصی.

او تاکید کرد: فعالیت ما به گونه‌ای رونق می‌یابد که گردشگر به کشور سفر کند. گردشگر نباشد کسب و کار ما هم راکد می‌شود.

مجد در رابطه با لزوم جذب توریست از کشورهای همسایه گفت: مدتی توریست‌های عراقی بسیاری به کیش سفر می‌کردند. برای جذب توریست‌های عمانی نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته بود. کشورهای جاشیه خلیج فارس بازار هدف مناسبی برای جذب توریست هستند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12068

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: