کارگروه تخصصی اجتماعی منطقه آزاد ماکو آغاز به کار کرد

با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو و نخبگان حوزه اجتماعی منطقه آزاد ماکو، کارگروه تخصصی اجتماعی منطقه آزاد ماکو فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو در این کارگروه گفت: پیرو فراخوان عمومی و با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین توسعه پژوهش و تحقیق در حوزه اجتماعی منطقه آزاد ماکو، کارگروه تخصصی اجتماعی منطقه متشکل از تحصیلکردگان، صاحب نظران و فعالان حوزه اجتماعی منطقه تشکیل شد.

غلامرضا مشایخی افزود: در دو ماه اخیر، مدیریت اجتماعی سازمان با رویکردی جدید و معطوف به حل معضلات و آسیب های اجتماعی، مطالعات متعددی در این زمینه انجام داده و در این میان به دسته بندی های قابل قبولی رسیده است‌.

مشایخی ادامه داد: با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ۱۱۰ برنامه جامع و با دربرگیری و مشمولیت گروه ها و اقشار مختلف جامعه با تمرکز ویژه بر کودکان، نوجوانان، جوانان، بانوان و .. تدوین شده و به زودی اجرای آن آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: ۱۰ معضل اولویت دار منطقه آزاد ماکو شامل موضوعات «بیکاری، طلاق، اعتیاد، خودکشی، خشونت و نزاع، تکدیگری، پیری جمعیت، فضای مجازی، بدحجابی و قاچاق» هستند که با ۱۱ روش جامع در سطح جامعه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو، در خصوص روش‌های اجرای برنامه های مقابله با آسیب های اجتماعی بیان داشت: برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های دانش افزایی، انجام فضاسازی گسترده شهری، تولید محتوای فضای مجازی، برگزاری همایش‌ها و رویدادها، چاپ کتاب، چاپ و توزیع بروشور، انجام کارهای تحقیقاتی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، اجرای تئاتر و نمایش خیابانی، تولید تیزر و فیلم کوتاه، حمایت از نهادهای مربوطه و ارسال پیامک انبوه به مردم عزیز منطقه و .. برنامه هایی هستند که در ۶ ماهه دوم سال عملیاتی خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11695

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: