مناطق آزاد جای بازی‌های سیاسی نیست

کارشناس قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد جای بازی‌های سیاسی نیست، گفت: هنگامی که منطقه آزاد ماکو تأسیس شد خط کش گذاشته شد که اروپا، آمریکا لاتین و… خیر. اما پرسش این است که چقدر به کشور همسایه می‌توان صادرات داشت. ضمن اینکه بازاریابی کشورهای همسایه هم انجام نشد.

کارشناس قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه افزایش مناطق آزاد سبب از صرفه افتادن مناطق فعلی می‌شود، گفت: آنقدر منطقه آزاد ویژه مرزنشینی کوله بری را زیاد می‌کنیم که از صرفه اقتصادی می‌افتند. در نتیجه نخست باید ریشه را درست کرد یعنی قانون مادر مناطق آزاد در مرحله دوم، چشم انداز تدوین کرد. چشم انداز این نباشد که فرد از این منطقه دارای رأی شود بلکه هدف باید صادرات کالا به شرق آسیا باشد. اگر تولیدات داخل قرار باشد از این مناطق در بازار داخل توزیع شود تولیدکننده‌ای که در سرزمین اصلی حقوق کارگر می‌دهد بیمه، مالیات و عوارض شهرداری می‌پردازد به خاک سیاه می‌نشیند.

محمد قاسمی با تاکید بر اینکه منکر تلاش‌های دولت، مجلس نیستیم، ولی مناطق آزاد جای بازی‌های سیاسی نیست، گفت: در تدوین سیاست‌ها باید نفع تمام مردم و کشور دیده شود. راه اندازی این مناطق باید در این راستا باشد که برای مردم مرزنشین اشتغال ایجاد کنیم. جوانان شهر‌های مرزی باید در حوزه اقتصاد دارای هویت شوند تا به نیازسنجی در بازار کشور‌ها همسایه بپردازند و بازاریابی کنند.

وی افزود: کشور در حوزه توریسم سلامت نیز دارای ظرفیت‌های خوبی است. می‌توانیم توریسم سلامت را در همین مناطق راه اندازی کنیم و با ایجاد بیمارستان در مناطق مرزی پزشکان خدمت دهی کنند. بیمارستان که ایجاد شود هتلداری نیز به وجود می‌آید و مسائل حمل و نقل و درآمدزایی از این بستر نیز فراهم می‌شود. مهم‌تر از تمام این امور، چون با همسایگان ارتباط خوبی برقرار کرده‌ایم امنیت هم افزایش پیدا می‌کند.

این کارشناس قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در پایان عنوان کرد: اگر مسؤولان دنبال آبادانی کشور هستند راه‌های زیادی وجود دارد.

منبع: اقتصاد ۲۴

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11324

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: