معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای انتقال آبزیان از قشم به سرزمین اصلی حذف شد

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با پیگیری های انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم و اتحادیه تعاونی‌های شیلات قشم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای انتقال آبزیان از قشم به سرزمین اصلی حذف شد.

 مختار گرشاسبی با اعلام این خبر اظهار کرد: ماهانه بیش از ۱۰۰۰ تن از آبزیان صیدشده توسط صیادان قشمی که مازاد بر مصرف شهرستان هستند، جهت عرضه در بازار داخل کشور به سرزمین اصلی صادر می شود.
گرشاسبی ادامه داد: بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واردات کالا از مناطق آزاد به سرزمین اصلی مشمول مالیات ارزش افزوده می گردد که با توجه به بند ب ماده یک قانون مذکور که واردات را تعریف نموده است و ماده ۹ قانون فوق الذکر مربوط به معافیت ها از جمله عرضه کالاها و خدماتی همچون دام و طیور و آبزیان معاف از مالیات است و با استناد بر همین قانون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای انتقال آبزیان از قشم به سرزمین اصلی معاف شد.
وی یادآور شد: مشکلات مالیاتی در سال ۱۴۰۱ چالش های زیادی برای صیادان جزیره ایجاد کرده بود که با همدلی و هم افزایی دستگاه های اجرایی و قضایی شهرستان قشم و استان هرمزگان امسال این مشکل حل شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11102

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: