تخم گذاری ۲۹ لاک پشت پوزه عقابی در سواحل کیش

رئیس اداره محیط زیست کیش گفت: تاکنون ۲۹ لاک پشت پوزه عقابی سایت حفاظت شده کیش، اقدام به تخم گذاری کرده اند.

مریم محمدی با اشاره به اینکه سایت حفاظت شده لاک پشت‌های پوزه عقابی کیش از سال ۸۵ راه اندازی شده و در کشور منحصر به فرد است، افزود: از اواخر اسفند لاک پشت پوزه عقابی مادر برای تخم گذاری به سواحل کیش می‌آید و تا اواخر خرداد که جوجه لاک پشت‌ها متولد می‌شوند، اقدامات حفاظتی و مراقبتی از لاک پشت ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: لاک پشت‌های پوزه عقابی به دلیل هرس گیاهان دریایی و ایجاد محیط مناسب برای تخم گذاری ماهی‌ها به عنوان عضوی ارزشمند در محیط زیست دریایی شناخته می‌شوند.

مریم محمدی افزود: جمعیت لاک پشت‌های پوزه عقابی در صد سال گذشته به دلایلی مختلفی مانند صید بی رویه، تخریب لانه و تخم ها، گرفتار شدن در تور صیادان و عوامل طبیعی به شدت کاهش یافته است و به همین دلیل این گونه ارزشمند در رده به شدت در خطر انقراض قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست کیش با بیان اینکه از هر ۱۰۰ جوجه لاک پشت تنها یک جوجه به سن بلوغ می‌رسد، افزود: در جزیره هندورابی نیز اقدامات حفاظتی خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی بیان کرد: در خلیج فارس و دریای عمان پنج گونه لاک پشت پوزه عقابی، چرمی، سبز، سرخ و زیتونی زندگی می‌کنند و تنها لاک پشت پوزه عقابی برای تخم گذاری به سواحل کیش می‌آید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10813

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: