حضور قشم با ۹ بسته سرمایه گذاری در مهم ترین رویداد گردشگری و صنایع دستی خاورمیانه

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از حضور این منطقه آزاد با ۹ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۹۱ میلیون دلار در نمایشگاه بین المللی سلیمانیه عراق خبر داد.

ابراهیم رستم گورانی در آیین افتتاح نمایشگاه سلیمانیه عراق که ۲۶ مرداد ماه در شهر سلیمانیه کشور عراق برپا شد، گفت: منطقه آزاد قشم با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری و ظرفیت های ارزنده جزیره در حوزه گردشگری در این نمایشگاه حضور دارد.

رستم گورانی با اشاره به ارائه ۹ طرح گردشگری در حوزه های اماکن اقامتی، درمانی، حمل و نقلی، تفریحی و صادراتی در این غرفه ادامه داد: این بسته ها به ارزش ۹۱ میلیون دلار، آماده واگذاری به سرمایه گذاران علاقمند به حوزه گردشگری است.

به گفته وی، معرفی جاذبه های تاریخی، گردشگری و صنایع دستی جزیره قشم، تبادل اطلاعات و تعامل با اماکن اقامتی و دفاتر گردشگری سلیمانیه، برنامه ریزی برای برپایی تورهای تفریحی و بازدید از جاذبه های دو منطقه از دیگر موضوعات مورد نظر در این نمایشگاه است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از ارائه بسته‌های دیگر سرمایه گذاری جزیره، در حوزه های نفت و انرژی، شیلات، کشاورزی و صنایع قشم به ارزش تقریبی ۹.۷ میلیارد دلار در این نمایشگاه به علاقمندان خبر داد.

رستم گورانی در پایان به حضور حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران و هەڤاڵ ابوبکر، استاندار سلیمانیه عراق در پاویون اختصاصی مناطق آزاد ایران در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: امیدواریم این نمایشگاه آغازی برای توسعه مراودات تجاری و گردشگری بین کشورهای خاورمیانه باشد.

گفتنی است، این نمایشگاه یکی از بزرگ ترین و مهم ترین رویدادهای گردشگری و صنایع دستی در خاورمیانه است که از ۲۶ تا ۲۹ مردادماه ۱۴۰۲، با حضور کشورهای مختلف برگزار می‌شود و مناطق آزاد ایران نیز در آن حضور فعال دارند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11753

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: