معاون علمی و فناوری رییس جمهور خبر داد؛

هدف گذاری برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی پیام به منطقه ویژه نوآوری

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور از هدف گذاری برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به منطقه نوآوری در دولت سیزدهم خبر داد.

 روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست هم اندیشی با مدیران عامل شرکت های دانش بنیان ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که در این منطقه وجود دارد از جمله اینکه به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی در حال فعالیت است از این ظرفیت در کنار وجود شرکت های دانش بنیان و فعال در حوزه فناورهای نوین می توان در راستای تبدیل پیام به منطقه نوآوری بهره برد.
دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: با توجه به سرمایه گذاری هایی که در این بخش در پیام شاهد خواهیم بود امیدواریم که تا پایان دولت سیزدهم شاهد این باشیم که منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تبدیل به یک منطقه ویژه نوآور در کشور  شود.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه این منطقه در نزدیکی پایتخت قرار دارد در کنار بهره مندی پیام از سایر ظرفیت ها از جمله بخش فرودگاهی و شرکت های فعال در حوزه دانش بنیان در نتیجه بهترین منطقه ای که در کشور توانایی تبدیل شدن به منطقه ویژه نوآوری را دارد منطقه ویژه اقتصادی پیام است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور افزود: با راه اندازی منطقه ویژه نوآوری این امکان فراهم می شود که در واقع یک منطقه آزاد اینترنت با کیفیت بدون هیچ محدودیتی برای اشتغال نیروها و فعالیت شرکت ها ایجاد شود.
دهقانی فیروزآبادی در ادامه به تغییر قوانین اشاره کرد و گفت: تا کنون ملاک های ارزیابی ما بر اساس فرآیندها بوده  اینکه چقدر اشتغال ایجاد شده و تا چه میزان ثروت آفرینی دارند اما امروز مکانسیم ها بر مبنای ورودی، فرآیند و خروجی است که بر همین اساس نوع و میزان حمایتی که از دانش بنیان ها  قراراست صورت بگیرد برمبنای نوع فعالیت و نرخ رشد خواهد بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10555

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: