مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار مطرح کرد:

تحقق به یک منطقه آزاد اقتصادی موفق، بدون توسعه آموزش و فرهنگ امکان‌پذیر نیست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار قابلیت تبدیل‌شدن به یک منطقه فرهنگی، تجاری و اقتصادی نمونه در کشور را دارد.

 نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار با ریاست امیر مقدم، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی، امام جمعه چابهار، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار، مدیر آموزش و پرورش منطقه، نماینده امام‌جمعه اهل سنت شهرستان و سایر اعضا برگزار شد.

امیر مقدم در نخستین جلسه شورای آموزش‌وپرورش با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه‌های انسانی در این منطقه بیان داشت: آمار قبولی‌های دانشجویان در دانشگاه‌های کشور بیانگر توان بالای سرمایه‌های انسانی این منطقه است که برای افزایش آن نیاز به هم‌افزایی داریم.

مقدم تأکید کرد: دستیابی به یک منطقه آزاد اقتصادی موفق، بدون توسعه آموزش و فرهنگ امکان‌پذیر نیست زیرا که توسعه اقتصادی نیازمند افراد فرهیخته و نخبه است.

رییس شورای آموزش‌وپرورش منطقه آزاد چابهار، برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی همچون ابزارهای رسانه‌ای و نرم‌افزارهای کاربردی در فضای مجازی را راهی برای رسیدن به توسعه‌یافتگی آموزشی دانست که با جهت‌دهی مناسب می‌تواند موضوعات آموزشی را از منابع درست در اختیار همه طیف‌های دانش‌آموزی در هر موقعیتی قرار دهد.

مقدم خواستار هم‌افزایی در حوزه آموزش‌وپرورش با استفاده از تمام ظرفیت‌ها شد و گفت: برای کمک به توسعه نظام آموزشی علاوه بر امکانات آموزشی و ظرفیت نخبگان و معلمان، قوانین مترقی مناطق آزاد در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی نیز یکی از امتیازات چابهار محسوب می‌شود.

تکمیل ۱۲۷ کلاس درس در چابهار 

مقدم، ازمشارکت و تکمیل شدن ۱۲۷ کلاس درس در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی این سازمان خبر داد و افزود: تأمین اعتبار برای ساخت مدرسه پیرسهراب به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال نیز بخشی از اقدامات سازمان باهدف کمک به توسعه آموزشی شهرستان و رفع کمبودهای آموزشی در حوزه سرانه‌های ملی است.

وی همچنین با اشاره به اختصاص ۳ هکتار زمین برای ساخت دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: ارتقاء کیفیت آموزش مستلزم غنای سبد دانشی و اقتصادی معلمان است تا نسل آینده این منطقه را برای اداره آن آماده کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بر لزوم کارکرد راهبردی شورای آموزش‌وپرورش تأکید کرد و ادامه داد: برای کیفیت‌بخشی به حوزه علم و دانش منطقه، زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی باید رشد یابد.

مقدم در ادامه خواستار تنوع‌بخشی به حوزه ورزش شد و افزود: تعیین کارگروهی در این حوزه می‌تواند فضا را برای داشتن طیف‌های متفاوتی از رشته‌های ورزشی مهیا کند.

رییس شورای آموزش‌وپرورش منطقه آزاد چابهار در پایان برای واسپاری بخشی از ظرفیت غرفه‌های بازارچه‌های نوروزی به دانش آموزان رشته‌های هنری و فنی اعلام آمادگی کرد و گفت: استفاده از ظرفیت دانش آموزان به مهارت پروری و آماده‌سازی آن‌ها برای ورود به بازار کار بسیار تأثیرگذار است.

نقش آموزش و پرورش پایه‌ای است

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی، امام جمعه چابهار نیز در این جلسه با تاکید بر نقش پایه‌ای آموزش و پرورش گفت: تمامی بزرگان ما در حوزه‌های دینی‌ و علمی، از آموزه‌های این دستگاه به منصه ظهور رسیده اند.

مولوی بزرگ زاده نماینده امام جمعه اهل تسنن نیز عنوان کرد: وظیفه آموزش و پرورش بسیار سنگین است تا جایی که نخستین دستور خداوند به پیامبر عظیم الشان اسلام، قبل از هر چیز، تاکید بر آموزش بوده است.

هادی عابدی مدیرکل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش و نماینده وزیر در شورای منطقه ضمن تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار برای برپایی نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش در تکوین شخصیتی افراد نقش اساسی دارد و تنها ارگانی است که با همه افراد جامعه کشور ارتباط مستقیم دارد.

در ادامه این جلسه سرحدی، رییس آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار گزارشی از دستاوردهای یک ساله این اداره ارائه داد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10066

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: