روستای باسعیدو میزبان دومین رویداد قشم بوم

مدیر میراث فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برپایی دومین رویداد قشم بوم به میزبانی روستای باسعیدو خبر داد.

ابراهیم رستم گورانی با اشاره به طراحی جشنواره قشم بوم با هدف معرفی ظرفیت های جزیره در روستاها گفت: روستای باسعیدو یکی از تاریخی ترین مناطق جزیره قشم و نماد استقامت و پایمردی در برابر اشغالگران است.

رستم گورانی ادامه داد: برپایی این جشنواره در روستای باسعیدو ضمن کمک به معرفی مجدد پتانسیل های تاریخی و گردشگری این روستا، فرصتی برای گذراندن اوقاتی خوش برای ساکنان و به ویژه دریانوردان باسابقه بود.

به گفته وی، پاکسازی ساحل با مشارکت ساکنان و خصوصا کودکان روستا، سالفه با دریانوردان قدیمی، ارائه صنایع دستی و خوراک از سوی بانوان روستا و برگزاری برنامه های شاد و مفرح از دیگر موضوعات این رویداد بود.

مدیر میراث فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ابراز امیدواری کرد که تداوم جشنواره قشم بوم با محوریت روستاهای مختلف جزیره، به فعال کردن صنعت گردشگری در هر روستا منجر شود و در کنار آن، فرصتی برای معرفی داشته های جزیره به مردم کشور و جهان ایجاد کند.

گفتنی است، رویداد قشم بوم به میزبانی مردم روستای باسعیدو با حضور کوروش آموزگار، معاون توسعه مدیریت و سعید اکبریان، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از مدیران و مسوولان سازمانی و شهرستان و حضور پرشور مردم از روستاهای مختلف جزیره برگزار شد.

روستای باسعیدو با نزدیک به ۲.۸۰۰ نفر جمعیت، یکی از قدیمی ترین روستاهای جزیره قشم است. این روستا بالغ بر ۱۶۵لنج،۲۰۰ قایق موتوری و تعداد زیادی سردخانه دارد که با تامین زنجیره ارزش در بخش صیادی، توانسته در حوزه کارآفرینی جزو روستاهای پیشرو قرار بگیرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12530

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: