صدور شناسنامه کار برای جامعه کارگری کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش «شناسنامه کارگری» را به عنوان یکی از ضرورت ها و ظرفیت های ارزشمند در شناسایی نیروهای کار، رابطه کارگری و کارفرما و آموزش های مورد نیاز آنها برشمرد.

 رحیم سرهنگی در نشست هم اندیشی با جوامع و فعالان اقتصادی که با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز دوشنبه پنجم تیر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ با تاکید بر لزوم اهمیت شناسنامه کاری، گفت: با «شناسنامه کار» می توانیم تشخیص دهیم نیروی کار به چه نوع آموزشی نیاز دارد و در چه سطح مهارت فردی “نیروی کار ماهر، نیمه ماهر” است.

سرهنگی، تاکید کرد: با شناسنامه دار شدن جامعه کارگری سطح کیفیت خدمات در جزیره افزایش می یابد و این مهم زمینه ساز رونق گردشگری در این منطقه خواهد شد.

وی، آموزش به نیروهای انسانی را یکی از اقدامات مهم در این حوزه عنوان کرد و افزود: با آموزش نیروی کار صلاحیت حرفه ای هر فردی مشخص می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سیستم فناوری و اطلاعات در این حوزه نقش بسیار مهمی در جریان اطلاعات، شناسایی و دسترسی به نیروی کار ماهر دارد.

سرهنگی، بهره وری نیروی کار را از موضوعات مهم در حوزه جامعه کارگری عنوان کرد و اظهار داشت: باید از ظرفیت وزارت کار و موسسه کار و تامین اجتماعی که بازوی علمی پژوهشی وزارت کار است استفاده کنیم.

وی، به ایجاد تعامل سازنده با سرمایه گذاران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی به ویژه نماینده جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست های هم اندیشی با جامعه کارگری و بررسی مسائل موجود می تواند راه گشای مشکلات پیش رو باشد که در این زمینه باید نسبت به انتخاب نماینده رسمی جامعه کارگری اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت: نماینده های جامعه کارگری در چار چوب قوانین کار؛ با هم افزایی، تعامل سازنده و گفتگوی سه جانبه می توانند گام های موثری در راستای حل مشکلات بردارند.

سرهنگی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برخی از راه حل ها به واسطه این که در این منطقه دارای قانون خاص و به خاطر محدودیت جزیره؛ قابلیت اجرایی دارد این مهم کمک خواهد کرد تا به عنوان یک پایلوت در سطح کشور نقش آفرینی کنیم.

وی، به موضوعات خاص و شرایط محدود جزیره از نظر جغرافیایی اشاره کرد و بیان داشت: نیروهای کار که از نقاط مختلف کشور به جزیره وارد می شوند به صورت گروهی و در قالب پانسیون ها اقامت دارند که این موضوع مشکلات فرهنگی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در کیش این مشکل بیشتر به خاطر محدودیت جغرافیایی است و در تهران می توانند به حاشیه شهرها نقل مکان کنند ولی در کیش این امکان وجود ندارد.

سرهنگی، خاطر نشان کرد: یکی از راه حل های اسکان کارگری در بندر آفتاب است ولی این امکان وجود دارد که در شرایط جوی رفت و آمدها سخت تر شود بنابراین شرکت عمران، آب و خدمات کیش نسبت به بررسی موضوع و را ه حل احداث مسکن اجتماعی و یا ارزان قیمت با سرمایه گذاران و کارآفرینان و فعالان اقتصادی ویژه کیشوندان اقدام کند؛ در این شرایط می توانیم ورزش و امکانات رفاهی و تفریحی آنها را نیز تامین کنیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11154

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: