با هدف معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی؛

حضور ارس در نمایشگاه بین المللی سرمایه گذاری و تجارت چین

در اجرای تکالیف دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ارس به همراه ۶ منطقه آزاد دیگر با حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران و با راهبرد معرفی مناطق آزاد به‌عنوان پیشران حوزه سرمایه‌گذاری خارجی، در رویداد بزرگ CIFIT شهر شیامن چین شرکت خواهد کرد.

 بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین (سیفیت ۲۰۲۳) به‌عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دیگر کشورها در روزهای ۸ الی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (برابر با ۱۷ لغایت ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲ هجری خورشیدی) در شهر شیامن کشور چین برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه، در این رویداد که در سال گذشته در فضایی به وسعت ۱۲۰ هزارمتر مربع و با مشارکت ۹۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیش از ۸۰۰ هیأت تجاری و حدود ۴۰۰۰ شرکت در آن شرکت داشتند و قرارداد ۴۸۰ پروژه سرمایه‌گذاری به‌ارزش مجموعاً ۳۴۲ میلیارد یوان (معادل ۴۹.۳ میلیارد دلار) به‌امضا رسید.

در این رویداد اقتصادی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بسترهای موجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در غرفه C416 نمایشگاه شیامن، به سرمایه‌گذاران، صاحبان مشاغل و بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

همچنین محصولات تولیدی مناطق آزاد در این رویداد اقتصادی به دنبال شناسایی بازار هدف در کوریدور مرکزی قاره کهن، کشور چین و کشورهای خاور دور است.

«نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری و تجارت چین» پنجمین رویداد و سومین نمایشگاه خارجی در سال‌جاری است که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران به ارائه ۸۵۰ بسته سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادرات محور خود خواهند پرداخت.

گفتنی است مذاکره با مقامات و سرمایه‌گذاران مناطق آزاد شانگهای و پکن، از دیگر برنامه‌های این سفر اقتصادی برای دبیر شورایعالی و مدیران عامل مناطق آزاد است و با حضور هیئت اعزامی از وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دیگر، موضوعات توافق ۲۵ ساله ایران و چین نیز در این سفر پیگیری خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12037

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: