معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

امضای تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک

بر اساس نشست حضوری معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم و معاون بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت و انرژی این منطقه توافقات لازم برای ارائه ظرفیت‌های تجاری منطقه آزاد قشم و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در قالب تفاهم‌نامه فراهم شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام این خبر گفت: بر اساس مذاکرات به‌عمل‌آمده فی‌مابین و تبیین ظرفیت‌های طرفین، مقدمات همکاری متقابل در حد تفاهم‌نامه بین این سازمان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باهدف راه‌اندازی خط کشتیرانی مستقیم و ارتقای حوزه بازرگانی و اقتصادی جزیره قشم فراهم خواهد شد.

مختار گرشاسبی ادامه داد: با امضای این تفاهم‌نامه خط حمل‌ونقل کالاهای تخصصی و مواد اولیه کارخانه‌ها تولیدی داخل کشور از مبدأ خارج از کشور به مقصد قشم راه‌اندازی خواهد شد.

گرشاسبی تصریح کرد: با توجه به شرایط استراتژیک قشم و قرارگیری در یکی از مهم‌ترین آبراهه‌های بین‌المللی و همچنین برخورداری از اسکله‌های مناسب همچون اسکله  بهمن و کاوه که امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ را فراهم می‌کند، راه‌اندازی این خط کشتیرانی کمک شایانی به توسعه اقتصادی قشم و کشور خواهد داشت‌.

به گفته وی، استقرار منطقه آزاد در جزیره قشم و برقراری قوانین تسهیل گر در حوزه انبارداری، تخلیه و بارگیری و سایر خدمات مالی و اداری، این جزیره را به یکی از نقاط جذاب برای ارتقای تجارت دریایی تبدیل کرده است‌.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=9677

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: