رشته‌های ورزشی دریا محور، جاذبه جذب سرمایه گذار و گردشگران

رئیس فدراسیون بادبانی کشور در جلسه تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان منطقه آزاد کیش، رشته‌های ورزشی دریا محور را جاذبه جذب سرمایه گذار و گردشگران برشمرد.

خسرو ابراهیمی نیا با قدردانی از حمایت‌های سازمان منطقه آزاد کیش برای ایجاد مقر  فدراسیون بادبانی کشور در کیش، گفت: با برنامه ریزی و بهره گیری از پتانسیل ها، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بالقوه و بالفعل منطقه آزاد کیش برای اشاعه ورزش‌های بادبانی کشور گام بر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کشور‌های مجاور دریا، با برگزاری رویداد‌های ورزشی، زمینه را برای درآمدزایی و جذب گردشگر فراهم می ­کنند و این در کشور مغفول مانده است؛ افزود: با کمک و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، مسابقات متنوع در حوزه ملی، منطقه‌ای و بین المللی رشته‌های بادبانی را در جزیره کیش برگزار خواهیم کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر ساحل در استان هرمزگان افزود: ۶۵۸ کیلومتر به طول سواحل جزایر استان هرمزگان است.

سعید پورزادی افزود: سرانه ورزشی رشته‌های دریا محور در کشور بسیار پایین است و باید جایگاه آن در مقایسه با سایر کشور‌ها ارتقاء یابد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر لزوم برنامه ریزی، سرمایه گذاری و فرهنگ سازی در رشته‌های ورزشی دریا محور، گفت: سازمان منطقه آزاد کیش، نگاه گردشگری برای گسترش رشته‌های ورزشی و برگزاری رویداد‌های ملی و بین المللی دارد و با ایجاد زیر ساخت‌های لازم و ساماندهی سواحل، در چارچوب قوانین و مقررات از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

سعید پورزادی افزود: با توجه به اینکه جزیره کیش مقر دائمی فدراسیون بادبانی جمهوری اسلامی ایران است، کمک خواهیم کرد تا با برگزاری دوره‌های آموزشی و اردو‌های ملی و بین المللی زمینه درخشش ورزشکاران این رشته ورزشی را در کشور و بین المللی فراهم کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری جشنواره تابستانی کیش از اول تا ۲۳ تیر، از رئیس فدراسیون بادبانی کشور و اعضا هیات رئیسه این فدراسیون خواست تا با همکاری بخش خصوصی، اقدامات لازم برای برگزاری یک رویداد ورزشی منطقه‌ای با حضور ورزشکارانی از کشور عمان و امارات متحده عربی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی برقراری پرواز و ایجاد هماهنگی لازم برای برگزاری رویداد‌های بین المللی ورزشی و برگزاری نمایشگاه تخصصی تجهیزات بادبانی، قایق و شناور را دارد.

اجرای برنامه‌ها و تقویم سالیانه، حمایت از ورزشکاران و اعزام به مسابقات ملی و بین المللی، کمک به تامین تامین امکانات ایمنی، عملیاتی، تجهیزاتی و نیروی انسانی تخصصی مورد نیاز برای برگزاری اردو‌های تیم‌های ملی بادبانی ایران در کیش و دریافت میزبانی مسابقات ملی منطقه‌ای و بین المللی رشته‌های بادبانی مطابق با تقویم سالیانه مصوب در مجمع عمومی فدراسیون بادبانی از موارد همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در چارچوب تفاهم نامه با فدراسیون بادبانی است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10774

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: