چرا قیمت سیلندرگاز در کیش بیش از دو برابر است ؟!

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هزینه حمل و عرضه منحصر به فرد سیلندرگاز نسبت به دیگر شهر‌ها در کیش علت تفاوت دوبرابری نرخ عرضه است.

وحید زارع فکری در پاسخ به تفاوت بیش از دو برابری نرخ عرضه سیلندر گاز مایع در کیش، گفت: عمده اختلاف قیمت عرضه سیلندرگاز در کیش نسبت به بندرعباس مربوط به هزینه حمل از پالایشگاه بندرعباس به بندرلنگه و حمل دریایی است.

وی گفت: بیشتر از نصف قیمتی که در جزیره کیش از مصرف کننده نهایی دریافت می‌شود به هزینه حمل مربوط می‌شود.

زارع فکری گفت: قیمتی نیز برای ارائه خدمات منحصر به فرد در کشور را در جزیره کیش برای هر سیلندر گاز در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مصرف کننده در کیش سیلندر گاز را در صورت تمایل در منزل تحویل می گیرد و با هزینه نصب به قیمت دریافتی کنونی می‌رسد.

زارع فکری گفت: سعی می‌کنیم با فرمول‌های اقتصادی که برای قیمت گذاری است و حمایت‌هایی که از مقامات دولت محترم دریافت می‌کنیم این قیمت را با حفظ کیفیت خدمات ارائه شده و تا حدی که مقدور است برای مجموعه تعدیل کنیم تا به شهروندان کمترین فشار وارد شود.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قیمت مصوب هر سیلندر ۱۱ کیلویی گاز مایع را امسال ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده است و هم اکنون در جزیره کیش ۶۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده خانوار‌هایی که نیاز به کپسول‌های گاز مایع دارند باید با مراجعه به سامانه سدف، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کرده و بعد از تأیید ثبت‌نام، برای هر خانواده، ۴ کپسول ۱۱ کیلویی در هر ماه سهمیه درنظر گرفته خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12108

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: