استاندار خراسان رضوی؛

همه امکانات استانی برای ایجاد دو منطقه آزاد در خراسان رضوی فراهم است

استاندار خراسان رضوی در دیدار با دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: همه امکانات لازم برای ایجاد دو منطقه آزاد فعال در خراسان رضوی فراهم شده است.

یعقوبعلی نظری افزود: آمادگی داریم تا با هم افزایی  و هرگونه  تعامل با  دستگاه‌های استانی و ملی، این امر مهم  را تسریع کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی نیز که به منظور معرفی مدیر اجرایی مناطق آزاد سرخس و دوغارون به مشهد سفر کرد، گفت: یکی از مدیران حقوقدان و باتجربه دبیرخانه شورایعالی، را برای راه‌اندازی منطقه آزاد سرخس و دوغارون مامور کرده‌ایم.
حجت الله عبدالملکی در این جلسه، محسن پوراحمدی را به عنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد سرخس معرفی کرد و افزود: ایشان تا تصویب اساسنامه توسط هیات وزیران و تایید نهایی توسط شورای محترم نگهبان برای راه‌اندازی منطقه آزاد، به عنوان مدیر اجرایی فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و انجام امور زیربنایی، تحویل املاک و اراضی و تدوین سازوکارهای اجرایی و تشکیل ساختار تشکیلاتی منطقه آزاد از جمله کارهایی است که آقای پوراحمدی در چند ماه آینده پیگیری خواهد نمود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار امیدواری کرد که کلیه امور تبدیل مناطق ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون به منطقه آزاد تا پایان دی ماه سال‌جاری انجام خواهد شد.
عبدالملکی همچنین در مورد منطقه آزاد دوغارون هم گفت: در صورت تبدیل این منطقه به منطقه آزاد، کشورهای همسایه استقبال خوبی از آن خواهند کرد.
وی به اشتیاق فراوان سرمایه‌گذاران افغانی برای حضور در منطقه آزاد دوغارون اشاره کرد و افزود: این اشتیاق بیش از انتظار ما بوده است.
ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز با ابراز خرسندی از انتصاب پوراحمدی به عنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد سرخس گفت: از آنجایی که تمام فرایندهای مناطق آزاد با سایر نقاط کشور متفاوت است انتخاب ایشان که پیش از این مدیر‌کل حقوقی دبیرخانه شوریعالی بوده اند، بسیار انتخاب قابل تقدیری است.
محسن پوراحمدی نیز در این جلسه ابراز امیدواری کرد که بتواند نقش اساسی در توسعه اقتصادی استان خراسان رضوی ایفا نماید تا منطقه آزاد نمونه اقتصاد مقاومتی و اسلامی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی، در سرزمین امام رضا علیه السلام محقق شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12716

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: