نوع چینش بندر گمرک منطقه آزاد قشم صحیح نیست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه نوع چینش بندر گمرک منطقه آزاد قشم صحیح نیست، تاکید کرد: این شرایط باید با استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان بندری و گمرکی اصلاح شود.

عادل پیغامی در مراسم تودیع و معارفه مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: قشم یک منطقه آزاد است و مطابق با قوانین موجود به غیر از کالاهای ممنوعه، قاچاق در این منطقه هیچ معنایی ندارد.

وی با تاکید بر حفظ شفافیت و سلامت در حوزه گمرک به عنوان بخش مهمی از اقتصاد سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ما به عنوان سازمان منطقه آزاد قشم در گمرک نباید کاری کنیم که مردم اذیت بشوند حتی به عنوان اینکه بخواهیم درآمد خود را اندکی افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به نقش مهم مناطق آزاد در رشد و توسعه اقتصادی کشور گفت: با اصلاح برخی قوانین و بخشنامه‌ها در حوزه بازرگانی می‌توان فرآیندهای تجاری در مناطق آزاد به ویژه قشم را تسهیل کرد.

پیغامی با بیان اینکه نوع چینش بندر گمرک منطقه آزاد قشم صحیح نیست، تاکید کرد: این شرایط باید با استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان بندری و گمرکی اصلاح شود.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی گمرک برای همه افراد باید به صورت یکسان و بدون نبعیض ارائه شود، ابراز داشت: مشتری‌مداری باید همراه با رعایت قوانین صورت بپذیرد و از تیم بازی و گروه بازی دوری کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تاثیرات سوءواردات صرف کالاهای خارجی بر تولید داخلی و اقتصاد کشور گفت: متاسفانه از ابتدا برای تبدیل منطقه آزاد قشم به هاب محصولات صادراتی برنامه‌ریزی نشده و بیشتر برای کسب درآمدهای وارداتی برنامه‌ریزی شد که نتیجه آن در سال‌های گذشته کم شدن توان اقتصادی ساکنان جزیره بود.

پیغامی شرایط مثبت درآمدی و گمرکی که با سیاست‌های اقتصادی اتخاذ شده در دولت سیزدهم حاصل شده را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: تراز مثبت تجاری منطقه آزاد قشم نیز طی ۲ سال گذشته نشان‌دهنده رویکرد مثبت و مسیر درستی است که با برنامه‌ریزی در پیش گرفته شده و باید برای استمرار آن پیش‌بینی‌های لازم را داشت.

در این مراسم از تلاش‌های مختار گرشاسبی تقدیر و محسن رضایی‌فر به عنوان سرپرست جدید مدیریت گمرک سازمان منطقه آزاد قشم معرفی شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11900

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: