طرح «خانه دانا و توانا» در مناطق آزاد اجرایی می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی با تاکید بر ضرورت نگاه تخصصی به مباحث فرهنگی به ویژه بنیان خانواده گفت:‌ به منظور توانمند سازی خانواده ها، طرح «خانه دانا و توانا» در مناطق آزاد اجرایی می‌شود.

«غلامرضا خلیلی نیا» با تاکید بر ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی در جامعه، اظهار کرد:‌ با طرح «خانه دانا و توانا» به دنبال آموزش مهارت‌های نرم زندگی برای بهبود سبک زندگی در جامعه هستیم.

وی ادامه داد: معتقدیم که برخی از مشکلات موجود ناشی از خطاهایی است که در ساختار آموزشی کشور در گذشته رخ داده است؛ متاسفانه مرجع مشخصی برای آموزش مهارت‌های نرم به عموم جامعه وجود ندارد و این خلاء باید برطرف شود.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد،‌ خانواده را یکی از بنیان‌های اصلی جامعه عنوان کرد و افزود: در تلاشیم تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزش مهارت‌های نرم زندگی، جایگاه مهم مادر در خانواده و نقش آن در تربیت نسل آینده را تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح «خانه دانا و توانا» در مناطق آزاد، ارتقاء سطح مهارت‌های نرم عموم جامعه است، گفت: مخاطب اصلی ما در این طرح مادران و آموزگاران خواهند بود.

«خلیلی نیا» خاطر نشان کرد: در این طرح به موارد مهمی همچون مدیریت احساس، تفکر خلاق، تفکر انتقادی و نحو تربیت فرزندان به صورت تخصصی پرداخت می‌شود.

وی با اعلام اینکه طرح «خانه دانا و توانا» آماده بهره برداری است، اظهار کرد:‌ در تلاشیم تا این طرح به صورت ماهانه و در قالب یک رویداد ۲ روزه در هفت منطقه آزاد اجرا شود.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد همچنین از برگزاری مسابقه قرآن و عترت در بین مناطق آزاد خبر داد و تاکید کرد: توجه به فرهنگ دینی با تکیه بر قرآن و عترت در دستور کار مناطق آزاد قرار گرفته است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12314

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: