آغاز به کار کارگروه های تخصصی شبکه همیاران ژئوپارک جهانی قشم

کارگروه های تخصصی شبکه همیاران ژئوپارک جهانی قشم با راه اندازی شبکه همیاران رسانه ای آغاز به کار کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در نشست اعضای شبکه همیاران حوزه رسانه ژئوپارک جهانی قشم ضمن استقبال از حضور اصحاب رسانه در جمع اعضای همیاران ژئوپارکی گفت: بهبود وضعیت و معرفی برند ژئوپارک در مجامع ملی و بین المللی یکی از مهم ترین مزایای این تخصصی سازی است.

ادریس راموز همچنین از برنامه ریزی برای تهیه سند جامع گردشگری با کمک از اطلاعات گذشته این معاونت به همراه طرح های پیشنهادی در سال های قبل خبر داد.

در ادامه مدیر ژئوپارک جهانی قشم با اشاره به این مطلب که ژئوپارک های جهانی از ظرفیت فعالان اقتصادی به عنوان بازوان اجرایی برای معرفی توانمندی های ژئوپارک ها استفاده می کنند، افزود: ژئوپارک قشم با اقداماتی که انجام داد توانست نخستین تشکیلات سازمانی همیاران را با نام «شبکه همیاران ژئوپارک جهانی قشم» در بین تمامی ژئوپارک های جهانی تشکیل دهد.

سجاد اشگرف، ادامه داد: اعضای این شبکه دارای تعاملات چندسویه با یکدیگر و ژئوپارک هستند که می تواند منافع دو جانبه ای به همراه داشته باشد.

به گفته اشگرف، شبکه همیاران ژئوپارک جهانی قشم از امسال در چند بخش تخصصی آغاز به کار می کند که یکی از آن ها، کارگروه تخصصی همیاران در حوزه رسانه و خبر نام دارد و هدف از ایجاد آن کمک به خواناسازی و ترویج برند جهانی ژئوپارک در بین مردم کشور و جهان است.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم در پایان ضمن تقدیر از همراهی اصحاب رسانه جزیره برای پوشش اخبار و حمایت از ژئوپارک تاکید کرد: دریافت نظرات اصحاب رسانه به تقویت و معرفی بیشتر این حوزه کمک می کند.

در ادامه ابراهیم رستم گورانی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم نیز با تشریح برنامه های هفته گردشگری یادآور شد: برنامه های روز جهانی و هفته گردشگری امسال با رویکرد «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» در حوزه های آموزشی، آیین‌های بومی، تفریحات دریایی، هنرهای دست دوز، خوراک، میراث طبیعی، ایمنی، جامعه محلی، ورزش‌های بومی و ساحل پاک طراحی شده و اجرا می شود.

گفتنی است در نشست تخصصی اعضای شبکه همیاران رسانه ای ژئوپارک جهانی قشم که در موزه ژئوپارک جهانی قشم برگزار شد، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، مدیران این معاونت و جمعی از اصحاب رسانه جزیره حضور داشتند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12215

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: