رحیم سرهنگی:

کم رنگ شدن تحریم ها به کمک بانک های برون مرزی و تبادلات مالی بین المللی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، شکل گیری بانک های برون مرزی ( آفشور) مشترک با روسیه، چین و سایر شرکای تجاری ایران برای تبادلات مالی را در کم رنگ کردن تحریم ها موثر شمرد.

رحیم سرهنگی مدیرعامل این سازمان، در آئین افتتاح دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار ” راشاتودی” با اشاره به اینکه جزیره کیش به هاب تکنولوژی های مالی و سرمایه گذاری تبدیل شده اظهار داشت: یکی از ویژگی های منحصر به فرد کیش تاسیس بورس بین الملل و بانک های برون مرزی می باشد که زمینه را برای فعالیت های این حوزه هموار کرده است، بنابراین ما برای اعطا مجوز به بانک های روسی یا به صورت مشترک با بانک ها و موسسات ایرانی هیچ محدودیتی نداریم.

وی تاکید کرد: در سازمان منطقه آزاد کیش فراخور نیاز سرمایه گذاران بستر هایی برای تسهیل فرایند سرمایه گذاری فراهم کرده ایم، به گونه ای که تمام امور برای حذف فرایند ها و بروکراسی ها انجام شده تا سرمایه گذار در کمترین زمان ممکن فعالیت خود را آغاز کند.

سرهنگی افزود: از حضور سرمایه گذاران حوزه گردشگری، نفت و گاز، فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز برای بهره گیری از فرصت های موجود در جزیره کیش استقبال می کنیم.

رحیم سرهنگی ضمن تشریح ظرفیت های این جزیره گفت: کیش به دلیل همجواری با ۱۰ کشور در جنوب خلیج فارس و ارتباط با برخی کشورها از طریق آبهای دریای عمان و خلیج فارس منطقه ای استراتژیک محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: این موضوع موجب شده تا کیش مقصد سرمایه گذاری مطلوبی در زمینه تولیدات و صادرات دانش بنیان همچنین ارتباطات بین المللی باشد و  به دلیل جذابیت هایی حوزه گردشگری از جمله آب و هوای استوایی، بتواند در جذب گردشگران سرتاسر منطقه موفق عمل کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت: علاوه بر برپایی نمایشگاه های ملی و بین المللی و رویدادهای مهم در این منطقه، نکته حائز اهمیت دیگر، وجود سایت های گاز و نفت در خلیج فارس است و این جزیره می تواند برای فعالان حوزه نفت، گاز و پتروشیمی نیز مناسب باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد:طی یک سال گذشته، سرمایه گذاران روس از منطقه آزاد کیش به عنوان مقصد سرمایه گذاری استقبال کردند و طراحی هتل های متناسب با سلایق و علایق گردشگران روس آغاز شد چراکه گردشگران این کشور به دلیل آب و هوای گرم جزیره، این منطقه را جهت تفریح انتخاب می کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از علاقمندانی که تمایل به تجربه آب و هوایی متفاوت، آفتابی دلنشین و سواحلی بکر و زیبا در قلب آبهای نیلگون خلیج فارس دارند دعوت کرد که به کیش سفر کنند.

وی در پایان گفت: منطقه آزاد کیش از فعالیت سرمایه گذاران در زمینه های فناوری اطلاعات و ارتباطات و رمز ارزها استقبال می کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11407

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: