هم زمان با روز جهانی گردشگری صورت گرفت؛

همایش گنجینه های میراث انسانی دریانوردی و لنج سازی جزیره قشم

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری همایش گنجینه های میراث انسانی دریانوردی و لنج سازی جزیره قشم هم زمان با روز جهانی گردشگری خبر داد.

 ابراهیم رستم گورانی ضمن تبریک این روز و هفته گردشگری به فعالان این عرصه گفت: روز جهانی گردشگری فرصتی برای شناخت اهمیت و تاثیر صنعت گردشگری بر اقتصاد جوامع، فرهنگ و توسعه پایدار است.

رستم گورانی ادامه داد: برنامه های نخستین روز از هفته گردشگری با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و سایر مدیران و کارشناسان این معاونت بر مزار شهدای والامقام جزیره و تجدید پیمان با این دلاورمردان در امامزاده سیدمظفر(ع) آغاز شد.

وی با اشاره به نشستی در حضور حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم افزود: در این نشست برنامه های هفته پیش رو عنوان و از رهنمودهای امام جمعه محترم برای هرچه بهتر کردن برنامه های بلندمدت در قالب سند جامع گردشگری استفاده شد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از برگزاری همایش گنجینه های میراث انسانی دریانوردی و لنج سازی جزیره قشم با حضور پیشکسوتان این حوزه خبر داد و گفت: آموزه ها و دانش بومی بزرگان جامعه محلی جزیره در حوزه دریانوردی و لنج سازی، گنجینه ای بی بدیل است.

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی واقع در مجتمع تجاری سیتی سنتر ۲ شهر قشم، خانه صنایع دستی در روستاهای شیب دراز و گورزین از دیگر برنامه های روز جهانی گردشگری بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12214

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: