به منظور آشنایی با دستاوردها و ظرفیت‌های بالا:

جای منتقدان در نمایشگاه «کیش اینوکس» خالی بود

اقتصاد ایران در سال‌های اخیر با چالش‌های اقتصادی فراوانی روبرو بوده به طوری که این چالش‌ها در جامعه نمود و ظهور فراوانی داشته است.
به گزارش خبرنگار عصر ارتباط با وجود تلاش‌های دولت برای ساماندهی به وضعیت اقتصادی، شاهد رشد مناسبی در این حوزه نبوده ایم و برای گذر از این مرحله نیاز به همیاری و همکاری بخش‌های خصوصی و دولت به صورت همراه و همگرا هستیم.
در این راستا برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌هایی که خروجی موثر و کارآمد داشته باشند از جمله فعالیت‌هایی است می‌تواند صورت پذیرد.
نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۳ یکی از این رویدادهای مهم و تاثیرگذار اقتصادی است که توانست با حضور بیش از۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی در حوزه بورس، بانک و بیمه درکنار همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و خصوصی سازی جمع کثیری از بازیگردانان اقتصادی کشور اعم از بخش دولتی و خصوصی و خصولتی، فضای گسترده ای برای تبادل افکار و اندیشه، نمایش توانمندی و ظرفیت‌های اقتصادی، مالی، پولی و تعاملات اقتصادی در قالب قرار داد و تفاهم نامه ایجاد کند.

کیش اینوکس

حضور پرقدرت و پررنگ مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در قالب پاویون در کنار بانک‌ها و بیمه‌های بزرگ موجب شد تا تلاش برای ایجاد ارتباط موثر برای دستیابی به اهداف از سوی هر یک از حاضران به خوبی نمایان شود.
کیش اینوکس ۲۰۲۳ با حضور بیش از ۹۰۰ تن ازمسئولان کشوری، مقامات و دست اندرکاران وکارشناسان اقتصادی به گفته آریا حمیدیان، مجری نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۳، این رویداد توانسته است یک رکورد جدید از حضور مسئولان در یک نمایشگاه را برجای گذارد.

وی همچنین از برگزاری ۳۶ نشست تخصصی و علمی با محورهای روز اقتصاد کشور و بین الملل خبرداد و افزود: بیش از ۷۰ میهمان خارجی در قالب هیأت‌های دیپلماتیک، اقتصادی در این دوره از نمایشگاه حضور یافتند.
حمیدیان با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ سخنران از مقامات دولتی، مدیران ارشد بنگاه‌های اقتصادی و اساتید برجسته اقتصادی در پنل‌ها و کارگاه‌های آموزشی از عقد بیش از ۸۰ تفاهم نامه و قرارداد دخلی و بین المللی در طی ۴ روز برگزاری کیش اینوکس ۲۰۲۳ خبرداد.

حجت الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز طی حضور در آیین افتتاح و بازدید از این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه رویدادهای بزرگ اقتصادی دردنیا وجود دارد که سرمایه گذاران در آن با یکدیگر روبرو شده و تعامل می‌کنند اظهار کرد: کیش اینوکس در ایران در قالب نمایشگاه اقتصادی بزرگ ظاهر شده است و بخش کثیری از تامین کنندگان سرمایه اقتصادی کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

مشاور رییس جمهور، از مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: تراز این مناطق ۷۷۰ میلیون یورو و مثبت شده است.
وی در خصوص سرنوشت بسته‌هایی که در نمایشگاه‌های گذشته توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای مطالعه به آن‌ها ارائه شده است نیز گفت: بیش از ۳۰۰ بسته از ۸۵۰ بسته سرمایه گذاری معرفی شده به نوعی بازاریابی شده و سرمایه گذاران با اعلام تمایل وارد فرآیند شده است.


وی کیش اینوکس را فرصت مناسبی برای تعریف پروژه‌های مشترک توسط سرمایه داران و فعالان عرصه‌های اقتصادی برشمرد و تاکید کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مهمترین و بزرگترین گروه سرمایه پذیر در این نمایشگاه هستند که بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در ایران و در دنیا هستند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور نیز اظهار امیدواری کرد که کیش اینوکس به حل مسائل مالی کشور کمک کند.
وی افزود: طی ۱۰ سال گذشته نقش بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد کشور کمرنگ شده بود اما از سال ۸۴ با تصویب قانون اوراق بهادار این نقش پررنگ ترشده است.
رئیس سازمان بورس ادامه داد: سال جاری تعداد نهادهای مالی فعال به بیش از ۱۰۰۰ نهاد رسیده است. طی دوسال گذشته مجوز ۲۰۰ نهاد مالی به منظور خدمت‌رسانی بهتر در قالب کارگزاری، سبدگردان و … غیره صادر شد. تعداد شرکت‌های پذیرفته شده نیز به ۸۰۰ عدد رسید.


حسن فرج زاده معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در گفتگو با خبرنگار ما در حاشیه رونمایی از مجوز فعالیت شعبه کیش سازمان بورس و اوراق بهادار این نمایشگاه و افتتاح این شعبه را گامی بلند در مسیر بورس بین الملل خواند.
رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز این دوره از نمایشگاه کیش اینوکس را یک رویداد به بلوغ رسیده خواند و حضور سفرای بریکس را جنبه‌ای مثبت از رونق این دوره نمایشگاه ارزیابی کرد.

تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ساخت اولین کارخانه تولیدLNG با ظرفیت تولید ۱۰ تن در روز و با بهره گیری از توان شرکتهای دانش بنیان داخلی در کیش و تفاهم با بانک‌های مسکن، سینا، مهر ایران، رفاه کارگران و بیمه البرز از جمله تفاهم نامه‌هایی است که سازمان منطقه آزاد کیش در این نمایشگاه امضاء کرده است.
سرهنگی اظهار امیدواری کرد این نمایشگاه آورده مالی و سرمایه گذاری مثبت خوبی برای کیش داشته باشد.
سرکنسول هند « آچان تودی » در بندرعباس، سفیر برزیل، سرکنسول چین در بندرعباس، جمعی از بانوان اتاق بازرگانی در ایران، چین و روسیه از جمله میهمانان کیش اینوکس ۲۰۲۳ بودند.

حوزه‌های آی تی، گردشگری سلامتی، گردشگری آموزشی، نفت، پتروشیمی و تفاهم نامه بین انجمن زنان کار آفرین کیش «کیش بانو» و اتحادیه بین المللی انجمن عمومی و ترویج حفظ سنت‌های اجتماعی کشور روسیه از دیگر حوزه‌های تفاهم در این نمایشگاه بین فعالان عرصه‌های اقتصاد کشور بود.

نکته مهم در این نمایشگاه جای خالی مدیران و مسئولان وزارت اقتصاد و داریی و نمایندگان مجلس و منتقدان و تصمیم سازان و تصمیم گیران مجلس بود تا اندکی با فضای اقتصادی کشور به ویژه مناطق آزاد بیشتر آشنا شده و در تصمیم گیری‌های خود موارد مثبت وجود مناطق آزاد را لحاظ کنند و هر از گاه با تصمیمات عجولانه و سلیقه‌ای، همچنین قوانین خود ساخته و بخشنامه‌های لحظه ای در مسیر رشد وتوسعه این مناطق سنگ اندازی و مانع تراشی نکنند.
چشم اندازی که حاضران در این نمایشگاه برای سال‌های آتی پیش بینی کرده اند حضور قدرتمندتر سرمایه‌های اقتصادی در کیش اینوکس و وادار کردن مسئولان ارشد اقتصادی به پذیرش کامل این نمایشگاه به عنوان یک رویداد قدرتمند و موثر اقتصادی در کشور است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12580

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: