ادعای جدید عبدالملکی:

در نمایشگاه مشهد، ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان، سرمایه برای مناطق آزاد جذب کردیم!

در حالی که انتقادات در مورد هزینه های میلیاردی برگزاری دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران بالا گرفته است و اقتصاد دانان برگزاری این نمایشگاه را بیهوده می دانند مسئول دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در توییتی اعلام کرد که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای مناطق آزاد جذب شده است.

اما بعد از شنیدن چنین ادعا ها و اعداد  ارقام  سوالاتی در ذهن شنوندگان این خبر پدید می آید

۱- آیا لیستی از این سرمایه گذاران در دسترس است ؟

اگر این حرف درست است ، جزییات تمام این دویست هزار میلیارد تومان را به تفکیک مناطق مختلف و نوع کسب و کار آن را منتشر کنید و نام سرمایه‌گذاران را نیز اعلام کنید؛ البته اگر به شفافیت اعتقاد دارید!

۲- مبلغی که شما اعلام کردید تقریبا نصف ارزش ۷۰۰ بسته‌‌ای است که چند روز پیش در حضور معاون اول کابینه، رونمایی کردید.یعنی الان بیش از ۳۵۰ بسته، توسط سرمایه‌گذار، خریداری شده است؟

۳-مبلغ دویست هزار میلیارد تومان با نرخ مرکز تبادل ارز، چیزی حدود ۵ میلیارد دلار می‌شود؛ کل سرمایه‌گذاری خارجی کشور در سال ۲۰۲۲ بر اساس اعلام رسمی، ۱٫۵ میلیارد دلار بوده است! ادعا می‌کنید که شما فقط در یک نمایشگاه، بیش از سه برابر جذب سرمایه‌گذاری خارجی کشور، سرمایه جذب کرده‌اید؟

۴- برای اشتغال هر یک نفر، به سرمایه‌ای بالغ بر یکصد میلیون تومان نیاز است؛ اگر حرف شما درست باشد پس به زودی باید شاهد ایجاد اشتغال برای دو میلیون نفر در هشت منطقه آزاد و هشت منطقه ویژه حاضر در دومین نمایشگاه مشهد باشیم!؟

۵- ماشین حساب ما قادر به تجزیه و تحلیل عدد اعلامی شما نیست ؛ اگر شما این میزان سرمایه در طول یک نمایشگاه جذب کرده‌اید چرا از وزارت کار ، استعفا دادید؟ آنجا که دستتان بازتر بود!

۶- اگر با فرمول خود شما حساب کنیم؛ با هر یک میلیون می‌شود برای یک نفر شغل ایجاد شود! یعنی الان باید منتظر ایجاد شغل برای دویست میلیون نفر باشیم! در ایران به زودی با کمبود نیرو مواجه می‌شویم، لطفا با کشورهای همسایه برای واردات نیروی کار مذاکره کنید!

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11429

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: