به گزارش بیزنس ساینس:

همه چیز درباره آکواریوم کیش

"ماسایوکی یومورا" خالق دستگاه بازی‌های ویدیویی "نینتندو" و سوپر نینتندو" در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

“ماسایوکی یومورا” خالق دستگاه بازی‌های ویدیویی “نینتندو” و سوپر نینتندو” در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

آکواریوم کیش از جاهای دیدنی استان هرمزگان به شمار می‌آید و از کامل‌ترین و مجهزترین آکواریوم‌های ایران است که سالانه گردشگران بسیاری از سراسر کشور برای بازدید از آن به جزیره کیش سفر می‌کنند. برای علاقه‌مندان به دنیای زیر آب و افرادی که امکان غواصی ندارند، این آکواریوم فرصتی را فراهم کرده است تا به‌راحتی بتوانند در آن قدم زده و از تماشای آبزیان متنوع خلیج فارس لذت ببرند.

در آکواریوم کیش انواع آبزیان زیبا در اندازه‌های مختلف نگهداری می‌شوند که از نظر شکل، رنگ، فلس و ظاهر منحصربه‌فرد هستند. بیشتر بازدیدکنندگان این آکواریوم پژوهشگران، دانشجویان و کودکان هستند. در کنار بازدید از دیگر تفریحات کیش، بازدید از آکواریوم آن خالی از لطف نیست و خاطره خوشی را در کنار خانواده و دوستان برای شما رقم خواهد زد.

آکواریوم کیش کجاست؟
آکواریوم کیش در قسمت جنوب شرقی جزیره و در مجاورت پارک دلفین های کیش قرار گرفته است. این آکواریوم زیبا فاصله زیادی تا مرکز شهر ندارد. برای دسترسی به این آکواریوم می‌توانید با استفاده از تاکسی، مینی‌بوس، خودرو شخصی و حتی دوچرخه به آسانی خود را به این مجموعه برسانید و سفری به‌یادماندنی را در خاطرات خود ثبت کنید. بهتر است بدانید این آکواریوم جزئی از مجموعه دلفین کیش نیست؛ اما دقیقا در کنار آن قرار دارد.

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر (مشاهده روی نقشه)

بخش های مختلف آکواریوم کیش

این آکواریوم بزرگ از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. یکی با حجم ۵۰ هزار لیتر که شامل آبزیان بزرگ مانند کوسه و ماهی‌های عظیم است و دیگری با حجم ۲۰ هزار لیتر که به آبزیان آب شیرین اختصاص دارد و بالغ بر ۷۰ ماهی کمیاب و منحصر علاوه بر کوسه‌ها و آبزیان بزرگ در آن نگهداری می‌شوند.

همچنین بخشی به‌عنوان دیرینه‌شناسی برای آبزیان تاکسیدرمی‌شده در نظر گرفته شده است. در این آکواریوم علاوه بر ماهی انواع خزنده‌ها مانند انواع مار، کروکودیل، عقرب و… نیز نگهداری می‌شود. لاک پشت عظیم دو متری که در این آکواریوم نگهداری می‌شود از جمله قسمت‌های عجیب و دیدنی است.

نزدیکی آکواریوم کیش در کجا اقامت کنیم؟

جزیره کیش به‌دلیل توریستی بودن، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی را در خود جای داده است. اگر علاقه به نزدیکی محل اقامت خود به آکواریوم کیش دارید، هتل‌های مارینا پارک، هتل سیمرغ، هتل شباویز و هتل کوثر فاصله‌های کوتاه‌تری به نسبت سایر هتل‌ها تا آکواریوم دارند و از گزینه‌های مناسبی به شمار می‌آیند.

ساعت بازدید و قیمت بلیط آکواریوم کیش ۱۴۰۱

 

ساعات بازدید از آکواریوم کیش هر روز هفته به‌ جز جمعه‌ها از ساعت هشت صبح تا هشت شب در نظر گرفته شده است و توصیه می‌شود برای بازدید از آن بهتر است بازه تقریبی دو ساعت را در نظر داشته باشید تا بتوانید از قسمت‌های مختلف آن دیدن کنید.

همچنین هزینه بلیط بازدید آکواریوم ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است که البته در صورت تمایل به بازدید از این آبزیان زیبا از نزدیک می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر و به‌وسیله تجهیزات غواصی این لذت را تجربه کنید.

کشتی آکواریومی کیش

در سفر به جزیره کیش اگر علاقه‌مند به تماشای زیبایی‌های زیر آب خلیج فارس هستید علاوه بر آکواریوم راه‌های دیگری مانند غواضی و کشتی آکواریوم پیش روی شما است. کشتی آکواریوم از گزینه‌های محبوب گردشگران این جزیره است. مزیتی که این کشتی‌ها نسبت به آکواریوم دارند، تماشای آبزیان زیبا در دریای بی‌کران و زیستگاه اصلی‌شان است که لذت آن را چندین برابر می‌کند. همچنین تماشای زندگی دسته‌ جمعی ماهی‌ها هیجانی وصف ناپذیر دارد. در طول یک ساعت گشت این کشتی‌ها، علاوه بر آبزیان رنگارنگ، شاهد پوشش گیاهی و مرجان‌های زیبای خلیج فارس نیز خواهید بود.

کشتی‌های آکواریوم انواع مختلفی دارند که می‌توان از میان آن‌ها کشتی‌های گردشگر، تیکا، نهنگ سفید، سیمرغ، توتیا و ستاره را نام برد. این کشتی‌ها بر اساس نوع بدنه و کف شیشه‌ای دارند و تقریبا تا عمق پنج متری پایین می‌روند. همچنین پذیرایی و موسیقی زنده در این کشتی‌ها لذت بازدید را چندین برابر می‌کند. با پرداخت ۹۵ هزار تومان می‌توانید از گشت با این کشتی‌ها در زیر آب لذت ببرید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=2243

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: