برگزاری جلسه شورای راهبردی گردشگری در منطقه آزاد اروند

در راستای سیاست گذاری توسعه گردشگری و صنایع دستی، جلسه شورای راهبردی گردشگری در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

 با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، مسئولین شهرستان های آبادان و خرمشهر و نهادهای مرتبط؛ جلسه شورای راهبردی گردشگری با هدف توسعه این صنعت برگزار و موضوعات مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.

علی زارعی در این نشست ضمن بیان اینکه گردشگری در اقصی نقاط جهان جزو صنایع مولد و ثروت ساز است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع ما نیز باید با نگاه ویژه به صنعت گردشگری بپردازیم

زارعی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی براینکه در مبحث گردشگری میبایست اهتمام ویژه ای داشته باشیم، خاطرنشان کرد: از جمله وظایف مناطق آزاد ایجاد درآمدزایی و تولید ثروت است که یکی از ظرفیت های مهمی که می توان در این راستا بر آن تمرکز نمائیم، محبث گردشگری است.

وی، زمینه های مختلف گردشگری در اروند را ویژه عنوان کرد و گفت: گردشگری سلامت، دفاع مقدس، صنعتی، بوم گردی، بازار و موضوعات مختلف دیگر از جمله ظرفیت های مهم گردشگری در منطقه است که باید به آنها اهمیت بیشتری داده شود.

رئیس شورای راهبردی گردشگری منطقه آزاد اروند وجود دو بندر آبادان و خرمشهر در کنار ظرفیت های آبی عظیم موجود در این منطقه را یک استثنا دانست و افزود: متأسفانه وضعیت کنونی مطلوب نیست و طی این سال ها از همه موارد مولد ثروت، غفلت کرده ایم.

زارعی گفت: اگر قرار است تحولی در منطقه شکل بگیرد همه مسئولین اجرایی، دپارتمان های مختلف و فعالین گردشگری می بایست با همدلی و اتحاد برنامه ریزی کرده و در کنار منطقه آزاد اروند قرار بگیرند تا مردم بتوانند از پیامدهای این هم افزایی منتفع شوند.

وی با تأکید بر اینکه اگر در قالب کارگروهی ویژه با همفکری و همدلی پیش رویم بی تردید گام های بزرگی را می توانیم برداریم، تصریح کرد: ضرورت تشکیل این شورا برای توسعه صنعت گردشگری در منطقه و برداشتن گام های مثبت بر هیچکس پوشیده نیست؛ باید در ابتدا کمیته های تخصصی تشکیل، نیازمندی ها سنجیده شود و بتوانیم کارهای زیرساختی را در آن مسیر حرکت دهیم و از انجام کارهای پراکنده جلوگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تشکیل اتاق فکر مشترک،آسیب شناسی و احصا ظرفیت های موجود، با حضور فعالین فرهنگی و گردشگری، نخبگان، دانشگاهیان و ارائه نظرات کارشناسانه و ایده های خلاقانه آنها، اجرای چند مگا پروژه در حوزه گردشگری را به صورت عملی در پی خواهد داشت.

زارعی، مطرح کرد: پس از تشکیل کارگروه، باید گزارشی از وضعیت گردشگری تهیه و به صورت منظم نیز جلسات تخصصی برگزار شود.

توسعه گردشگری سلامت محور و جذب گردشگر سلامت در مراکز درمانی منطقه و یا اعزام به سایر استان ها، توسعه پروازها و برنامه شناورهای مسافری(داخلی و خارجی)، بررسی وضعیت ایستگاه راه آهن و سالن جدید فرودگاه، ایجاد فضای تفریحی و پارک آبی در جزیره مینو، بهسازی تابلوهای شهری در سطح منطقه و استفا ده از تابلوهای سه زبانه (فارسی، انگلیسی، عربی) با توجه به برنامه های دعوت از گردشگران خارجی و دیگر مباحث مرتبط، از جمله موضوعات پیشنهادی قابل طرح در جلسه شورای راهبردی گردشگری در منطقه آزاد اروند بود که برای حاضران در نشست ارائه گردید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=12292

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: