۱۰۰ مجوز بی نام برای تسهیل سرمایه گذاری در چابهار صادر شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برای تسهیل در سرمایه گذاری و کمک به فعالان اقتصادی جهت آغاز کسب و کار و تولید در این منطقه آزاد ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومانی بی‌نام صادره شده است.

 امیر مقدم  گفت : سازمان منطقه آزاد چابهار با دسترسی به بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و به عنوان یکی از چهار شهر لجستیک کشور تلاش کرده تا با استفاده از ظرفیت‌های ویژه موجود در راستای ایفای نقش خود در اقتصاد ملی و منطقه‌ای در کنار سایر مناطق آزاد و ویژه کشور ایفای نقش کنند.

مقدم بیان کرد: برای جذب سرمایه گذاری اقدامات مختلفی انجام شده که یکی از آنها حضور در دومین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مشهد مقدس است که توانستیم به خوبی ظرفیت‌ها را معرفی کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این سازمان با درک صحیح از فرصت برگزاری این نمایشگاه، نسبت به برنامه ریزی جهت برگزاری نشست تخصصی بررسی چالش ها و راهکارهای فعال شدن و توسعه محور شرق که از مبدا چابهار آغاز می شود و از مزیت های اصلی این منطقه هست اقدام کرده است.

مقدم بیان کرد: در عرصه بین المللی، دولت ها و بخش خصوصی، به اجماع به مزایای اقتصادی هر چه سریعتر فعال شدن کریدرو های شمال- جنوب و محور شرق تاکید دارند و به اتفاق، چابهار شهر موج و مرجان را به عنوان چهارراه تجارت نوین جهانی جهت تسهیل تبادل محصولات شرق آسیا به آسیای میانه، قفقاز و روسیه و اروپا به عنوان گزینه ای امن و کاملا اقتصادی مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت منطقه آزاد چابهار مصمم است به حول و قوه الهی در جهت تامین پس کرانه‌ها و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز با هدف جهانی و مردمی شدن حرکت کند، افزود: در همین راستا از تمامی علاقه‌مندان سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعتی و تولیدی، خدماتی و گردشگری، حمل و نقل و ترانزیت و تامین کنندگان مالی دعوت می‌شود تا جهت بررسی و بازدید از منطقه آزاد چابهار، فرصت های پیش‌بینی شده سرمایه گذاری و سایر مزیت‌های موجود و دیگر ظرفیت‌های چابهار در این خطه از میهن عزیزمان حضور یابند.

**منطقه آزاد چابهار بهشت سرمایه گذاران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادارتی که بر اساس راهبردهای دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، با محوریت سازمان منطقه آزاد چابهار و با حضور سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تولید کنندگان و تجار در سالن نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس افتتاح که با استقبال خوب سرمایه گذاران داخلی و خارجی مواجه شد که امیدواریم بسیاری از فعالان اقتصادی در منطقه آزاد چابهار سرمایه گذاری ها را آغاز کنند.

مقدم گفت: این منطقه آزاد به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت و مزیت و آینده‌ای درخشان و نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: چابهار به سبب نزدیکی با کشورهای پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت ها و مزیت ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: تسهیلات و مزیت‌های قانونی زیادی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده که از آن جمله ضمانت سرمایه گذاری ها بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در ایران و امکان انتقال ۱۰۰ درصد سرمایه و سود حاصل از فعالیت اشخاص ثبت شده خارجی به خارج از کشور است.

مقدم ادامه داد: معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی بر درآمد و دارایی به مدت ۲۰ سال و قابل تمدید، معافیت ورود ماشین آلات و مواد اولیه مصرفی واحدهای تولیدی از عوارض ورودی گمرکی، آزاد بودن صادرات محصولات تولیدی هر منطقه از مقررات عمومی صادرات و واردات و معافیت گمرکی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی منطقه برای صدور به سرزمین اصلی به میزان ارزش افزوده در استفاده از مواد اولیه داخلی از دیگر مزایای در نظر گرفته شده است.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار در زمینی به مساحت ۸۲ هزار هکتار و ۹ پیکره در اردیبهشت سال ۱۳۷۰ با مصوبه هیات وزیران رسمیت یافت و در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۷۱ همزمان با کیش و قشم رسما افتتاح شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=11437

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: