به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی مناطق آزاد ایران،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تأکید بر اهمیت آموزش و سلامت در توسعه این جزیره، اعلام کرد کیش باید به یک مدل موفق آموزشی در کشور بدل شود. محمد کبیری در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش کیش عنوان کرد که در حالی که بسیاری از کشورها بین ۴ تا ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به آموزش اختصاص میدهند، این رقم در ایران تنها ۳ تا ۴ درصد است و کیش نیز با وجود زیرساختهای بهتر نسبت به برخی استانها، هنوز به سطح مطلوب نرسیده است.
کبیری شش محور کلیدی برای ارتقای آموزش در کیش معرفی کرد که نخستین آن بهبود کیفیت آموزش از طریق ارتقاء زیرساختها و جذب مشارکت سرمایهگذاران است. به گفته وی، زمینهای مسکونی تنها زمانی واگذار میشوند که منافع قابل توجهی برای حوزه عمومی ایجاد کنند و بخشی از این منافع باید به آموزش و سلامت اختصاص یابد.
وی همچنین بر تهیه فهرستی دقیق از نیازهای زیرساختی، وضعیت منابع انسانی و معیشتی معلمان تأکید کرد تا در جلسات با سرمایهگذاران مطرح شود و مسئولیتهای اجتماعی در حوزه آموزش و سلامت به طور شفاف به سرمایهگذاران اعلام گردد.
دومین محور برنامه، تدوین سند جامع آموزش کیش با کمک مشاوران تخصصی و بررسی تجربیات کشورهای پیشرفته است تا سطح آموزشی این منطقه فراتر از میانگین کشوری و حتی در تراز جهانی قرار گیرد. منابع مالی این طرح از سازمان منطقه آزاد کیش، وزارت آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و خیرین تأمین خواهد شد.
کبیری درباره اقدامات کوتاهمدت گفت که باید کیفیت زیرساختها و منابع انسانی ارتقا یافته و به سرعت میزان ترمیم معیشت فرهنگیان مشخص شود. همچنین برنامهای سه مرحلهای شامل افزایش حقوق، حمایت در زمینه مسکن و ایجاد نظام تشویقی برای معلمان بر اساس شاخصهای عملکردی طراحی خواهد شد.
او از ارسال نامهای به وزیر آموزش و پرورش برای تعیین ساختار آموزش و پرورش کیش خبر داد و اعلام کرد که جلسهای با حضور سرمایهگذاران و مسئولان مرتبط جهت تعیین مسئولیتهای اجتماعی در حوزه آموزش و سلامت برگزار خواهد شد.
از دیگر نکات مهم این جلسه، آغاز رسمی نوسازی مدارس کیش پس از ۲۰ سال بود که با بودجهای حدود ۱۰ میلیارد تومان برای فاز نخست شروع شده و فاز دوم نیز در حال پیگیری است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن قدردانی از تلاشهای سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، ابراز امیدواری کرد روند بهبود آموزش در کیش ادامه یابد.