کمبود معلم در کیش با جذب ۲۸ خرید خدمت جبران شده است

رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: کمبود نیروهای فرهنگی مدارس این جزیره در سال تحصیلی جاری با جذب ۲۸ نیروی خرید خدمت جبران شده است.

صالح بهرام پور با بیان اینکه ابتدای سال تحصیلی به علت عدم صدور مجوز مشکلاتی در تعداد نیروهای فرهنگی این جزیره بود اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته با افزایش هشت مجوز تعداد خریدهای خدمت به ۲۸ مورد رسیده و این مشکل به صورت موقت مرتفع شده است.

وی اضافه کرد: اخذ مجوز اضافه تدریس نیز دیگر راهکارهای استفاده در راستای جبران کمبود نیروی انسانی در جزیره بوده که با پیگیری های انجام یافته از سوی این اداره به نتیجه رسیده است.

بهرام پور گفت: در راستای رفع دائمی مشکلات نیروی انسانی فرهنگیان این جزیره جذب افزایش سهم کیش از نیروهای دانشگاه فرهنگیان و اخذ مجوزهای استخدامی از دیگر رویکردهای این اداره است که با همکاری دستگاه های بالادستی در حال پیگیری است.

ساخت اضافه بنا در مدارس

وی با بیان اینکه کمبود فضای فیزیکی از دیگر چالش های حوزه آموزش و پرورش کیش است افزود: هم اکنون در این جزیره سه باب مدرسه در حال ساخت که طبق اعلام و مسوولان و خیران مدرسه خیر سال ۹ کلاسه شهید سیدین تا مهر سال جاری اتمام و در اختیار چرخه اموزش قرار می گیرد.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش یادآور شد: با توجه به اینکه مدارس دیگر نیز احتمالا برای سال های آتی اتمام و به بهره برداری برسد در نظر داریم با ساخت اضافه بنا طبق استانداردهای نوسازی به صورت کوتاه مدت در برخی مدارس این مشکلات را بر طرف کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین با موافقت سازمان منطقه آزاد کیش قرار است بناهایی با قابلیت امکان ارایه خدمات آموزشی در اختیار این اداره قرار بگیرد تا بتوانیم کمبود ۵۰ کلاس درس این جزیره در سال تخصیلی آتی را جبران کنیم.

بهرام پور گفت: رسیدن سرانه چهار متر مربعی جزیره کیش به میانگین ۵.۵ متر مربعی کشور برای هر دانش آموز از اولویت های این اداره است که با همکاری بین بخشی و همت خیران در سال های اتی با بهره برداری از طرح های دست اقدام و تحقق وعده های امکان پذیر است.

جزیره کیش دارای بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز است که در ۵۲ مدرسه دولتی و خصوصی و ۴۰۰ کلاس در حال تحصیل هستند.

این تعداد دانش‌آموز شامل ۵۵۰ نفر در مقطع پیش دبستانی، پنج هزار و ۴۵۰ نفر در مقطع ابتدایی، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول و یکهزار نفر در مقطع متوسطه دوم، ۳۳۰ نفر در هنرستان فنی، ۳۷۰ نفر در هنرستان کار دانش و ۳۳ نفر استثنایی و سایر هستند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10315

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: