معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد خبر داد؛

بسترهای لازم برای تشکیل مناطق آزاد مشترک فراهم می شود

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جلسه کارگروه بین‌المللی سازی مناطق آزاد که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار شد، اظهار داشت: گرچه بین‌المللی سازی مناطق آزاد و ایجاد مناطق آزاد مشترک در دنیا مطرح بوده اما این موضوع در کشور ما رویدادی نو است و در مراحل اولیه قرار دارد.

احمد جمالی ادامه داد: اولین بستر قانونی که برای تحقق این موضوع مطرح شد، مصوبه هیئت وزیران در بهمن ماه سال گذشته بود که این مصوبه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی را مکلف به فراهم‌سازی بستر‌های لازم جهت ایجاد این مناطق کرده است.

رئیس کارگروه بین‌المللی‌سازی مناطق آزاد با اعلام اینکه وزارت امور خارجه در راستای تشکیل مناطق آزاد مشترک اقدامات موثری انجام داده، تصریح کرد: با این اقدام بستر لازم جهت برقراری ارتباط با طرف‌های مقابل هموار شده است.

جمالی تاکید داشت: این کارگروه نیاز به هماهنگی و همکاری بیشتری دارد که در صورت عدم همکاری و هماهنگی تحقق این امر ممکن نخواهد بود.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه در کشورهای غرب آسیا تجربه کمتری نسبت به ایجاد مناطق آزاد مشترک وجود دارد، خاطرنشان کرد: با این حال این کشورها تمایل و اشتیاق بیشتری در راستای همکاری در ایجاد مناطق آزاد مشترک دارند.

جمالی در پایان افزود: محدودیت‌های زمانی، مکانی، نقل و انتقال و محدودیت‌های جانبی از جمله محدودیت‌هایی است که با ایجاد مناطق آزاد مشترک این رفع خواهند شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://fznews.ir/?p=10820

fznews

fznews

منتظر دریافت گزارش های شما عزیزان جهت بررسی و انتشار در پایگاه خبری مناطق آزاد ایران هستیم

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

رسپینا
هاستیران

تصویر روز:

پیشنهادی: