محمد فرزاد میرزایی قلعه در نشستی با حضور فعالان گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد چابهار برگزار شد، گفت: مشکلات زنجیره گردشگری چابهار در انزوای جغرافیایی، ضعف کنشگری جامعه محلی، تبلیغات منفی علیه منطقه، نبود بستههای جذاب گردشگری هویت محور، تکیه گردشگری اکوتوریسم و گران بودن بسته گردشگری چابهار خلاصه می شود.
میرزایی ادامه داد: حل این موانع، نیازمند تشکیل کمیته راهبردی با محوریت فعالان عرصه گردشگری برای کمک به توسعه این حوزه و از سوی دیگر، راهاندازی تشکلهای صنفی برای حمایت از کنشگران حوزه گردشگری در این منطقه آزاد است.
به گفته وی، تدبیر دولت سیزدهم افزایش کمی و کیفی ورود گردشگران به مناطق آزاد است و با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد چابهار به عنوان تنها دروازه اقیانوسی ایران، تلاش برای جذب گردشگر خارجی باید در اولویت قرار گیرد که در همین راستا، توافقهای همکاری با کنشگران گردشگری کشور های همسایه و تسهیلات سفرکارت، در حال پیگیری و طی مراحل نهایی است.
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان یادآور شد: ظرفیت گردشگری چابهار معادل ۱۰ استان کشور است که نیازمند مدیریتی مردمی و تعامل با جامعه محلی برای دستیابی سریع به منافع و توسعه اقتصادی و همراهی معاونت فرهنگی اجتماعی و فعالان گردشگری است تا در قالب مدل گردشگری تعالی بخش و هویت محور از پتانسیل جامعه محلی استفاده شود.